Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rapportera alla fel och brister i Lion här.


thrandor

Rekommendera Poster

Sen undar jag om det finns något annat sätt att bläddra mellan fullscreenappar när man inte har mulitouchen.

 

CTRL-Högerpil/Vänsterpil

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 280
  • Created
  • Senaste svar

Sålde Netgear och NAS på blocket---köpte Time Capsule---Apple gillar Apple och jag gillar Apple--nu rent i påsen--Inga mer problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med LG N2b1 som inte vill funka med Time Machine än :( Har ej fått svar från LG om detta problem än heller, Men jag är allafall inte själv.

Har gjort så jag kan komma åt den i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med LG N2b1 som inte vill funka med Time Machine än :( Har ej fått svar från LG om detta problem än heller, Men jag är allafall inte själv.

Har gjort så jag kan komma åt den i allafall.

 

 

Kollade lite och fann detta.

 

post-113-061429400 1313418774_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår släpptes 10.7.1.

Skall bl.a fixa:

 

 

  • Address an issue that may cause the system to become unresponsive when playing a video in Safari.
  • Resolve an issue that may cause system audio to stop working when using HDMI or optical audio out.
  • Improve the reliability of Wi-Fi connections.
  • Resolve an issue that prevents transfer of your data, settings, and compatible applications to a new Mac running OS X Lion.
  • Resolve an issue in which an admin user account could be missing after upgrading to OS X Lion.

http://support.apple.com/kb/HT4764

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som fortfarande har problem med badboll i appstore trotts uppdatering till 10.7.1?

 

Räkna med en tre-fyra uppdateringar innan manen är avlusad på Lejonet. Eftersom betan av 10.7.2 fanns ute bara dagar efter 10.7.0 lanserades så kan du räkna med att det finns gott om saker kvar att åtgärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat till 10.7.1 men mitt wifi fungerar fortfarande mycket dåligt. 2 av 3 ggr så kopplar det inte upp på wifi efter väckning från vila. Måste välja manuellt för att få tillgång till nätet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker spela upp musik från iTunes till Apple TV så får datorn Kernel Panic efter uppdateringen till 10.7.1.

 

Det fungerade dåligt med sync mellan dator o apple TV men nu efter uppdateringen fungerar det inte alls istället.

 

iMac mitten 2011, time capsule och omoddad apple TV2. Bara appleprylar, och dessutom fungerade det klockrent i Snöleoparden och dubbelt så snabbt så massor av krångel fortfarande tycker jag minsann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Jag uppdaterade till 10.7.1 igår, men jag har fortfarande problem med Wi-Fi:t. Bara jag eller någon fler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes öppnas inte automatiskt längre när jag ansluter min iphone med usb-kabeln.

 

Samma problem för mig!

Uppgradera absolut inte till Lion ännu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem för mig!

Uppgradera absolut inte till Lion ännu!

Det är inte som så att det är urkryssat att starta iTunes när den kopplas in?

Finns i kryss-boxarna i iTunes när du valt din iPhone.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett ljudproblem med min macbook late 2010 sedan jag uppgraderade till Lion. Det går inte att ställa om volymen, ikonen är grå i listen.

Men, när jag stoppar in en högtalarsladd i ljudutgången så hoppar det här igång igen :stjarnsmall: och det går åter att justera volymen på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som fortfarande har problem med badboll i appstore trotts uppdatering till 10.7.1?

 

Att App store "badbollar" är något du får räkna med ibland. Det är ingen bugg och inget bevis på att det är långsamt. Det är helt enkelt bara App store som hämtar ny information från nätet och ibland är servern slö, och ibland är din uppkoppling lite slö.

Många har fått för sig att det är nåt fel med systemet när Badbollen kommer upp, så är inte alltid fallet. Det är bara så att systemet för tillfället väntar på nånting.

 

Just i denna stund verkar App store gå mycket snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte längre att köra cmd+shift+volym upp/ner för att höja/sänka i kvartssteg :superirriterad:

 

Varför väljer man att ta bort en sådan funktion?

 

Apple-> :utskallning: <-Jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte längre att köra cmd+shift+volym upp/ner för att höja/sänka i kvartssteg :superirriterad:

 

Varför väljer man att ta bort en sådan funktion?

 

Apple-> :utskallning: <-Jag

 

Det kan man verkligen fråga sig....!?

 

http://www.apple.com/feedback/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite osäker om detta... men visst verkar processen "Safari-webbinnehåll" glupska i sig betydligt mindre minne efter updaten till 10.7.1.... dvs Safari äter inte allt minne på en gång.

Upplever också att min MPB är både svalare och kör fläktarna mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Rekommenderar alla som installerat 10.7 Lion att  snarast möjligt efter installationen starta Skivverktyg och köra Reparera Skivbehörigheter.. <br />Gjorde det själv nu, och det var en meterlång lista..<br />Efter två körningar kvarstår "som vanligt"  denna filen.<br /><br />post-113-035405000 1311666690_thumb.jpg<br /><br />Bedrövligt att de inte rättar till sånt krafs<br />
<br /><br /><br />
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har påpekat problemet tidigare 10.6.8 med Javafiler som jag försökte ta bortTänkte att jag kunde göra en hel ominstallation. Men problemet kvarstod efter efter återskapandet.Dessa problem började med uppdatering till 10.6.6.Jag upplever att dessa problem kom i samband med Lion-planering.Varför ska alla vara så överslätande med Apples beteende.Jag betrakar dessa problem som ren VIRUS I samband med uppdatering så försvann ljudet i WIN 7.Numera lyckas jag inte installera ny Win 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte längre att köra cmd+shift+volym upp/ner för att höja/sänka i kvartssteg :superirriterad:

 

Varför väljer man att ta bort en sådan funktion?

 

Apple-> :utskallning: <-Jag

 

Jag hittade en "lösning"...

In past versions of Mac OS X, you could hold down Shift+Option while pressing the volume up and down buttons to get finer controls than the usual (a quarter of a box would change instead of a full one). Unfortunately, it appears that this functionality has been removed in Lion.

 

You can use some simple AppleScript to finely change the volume (on a scale from 0 to 100). Here's a little script to increment the volume by 2% (roughly what the Shift+Opt adjustment did):

 

set currentVolume to output volume of (get volume settings)

set volume output volume (currentVolume + 2)

 

To decrement the volume by 2%, replace that plus sign near the end with a minus sign.

 

You can save these scripts as applications and put them in your dock/menu bar, paste it into Automator and make a service (which can be given a keyboard shortcut), put it in your menu bar with an app like FastScripts, or give it a keyboard shortcut with an app like Keyboard Maestro.

 

This is a solution, but it's certainly less convenient that the old way. I'm hoping that this feature's omission was an oversight that will be corrected in a future 10.7.x update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför de tar bort små bra saker i Lion som finare volymkontroll (ovan) eller t ex varna vid stänga fönster med flikar öppna osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.7.1 låter bara min mbp09 gå upp till 85 grader istället för 105 som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man backa tillbaka bandet och ångra uppdateringen till Lion? Min burk tappar fortfarande den trådlösa internetuppkopplingen trots uppdateringen till 10.7.1.

Detta händer efter uppvaknande från vila skall tilläggas.

 

Tack å hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har du TM så återställer du bara till ett datum innan du uppdaterade. Annars får du starta med CMD + R nertryckt och installera om Lion igen.

 

Men varför vill du nedgradera till .0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...