Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rapportera alla fel och brister i Lion här.


thrandor

Rekommendera Poster

Jag har problem med min internetanslutning som med all säkerhet inte beror på nätverket i sig (jag kan lätt ansluta via mobilen ex) utan på min Macbook Air. Ibland går det hur bra som helst att ansluta till nätverket genom att helt enkelt "klicka" på det. Men oftast kommer det upp att anslutningen har nått sin maxtidsgräns och så kan jag inte ansluta. Då får jag istället gå in på diagnosticera nätverksproblem, och på så sätt ansluta. Dock kan även trubbel där uppstå och det står att det helt enkelt inte går att ansluta till nätverket. Vad beror detta på? Någon som har ett bra tips på hur man kan lösa detta? Extremt irriterande!

 

En petitess i sammanhanget är att i början gick det finfint att stänga av datorn och sen slå på den och ändå vara uppkopplad automatiskt på nätverket. Numera måste jag på nytt "klicka" för att koppla upp mig på nätverket, även om bara datorn stått på viloläge. Jag har självklart kollat om nätverksinställningen är på automatisk, vilket den är. Om någon har någon klok synpunkt även på detta problem så vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 280
  • Created
  • Senaste svar
Mattiasgbg

Jag använder ofta Spotlight för att öppna filer eftersom det är avsevärt smidigare än Launchpad och annat telefontrams.

 

I tidigare versioner, alltså innan Lion, så verkade det finnas någon inbyggd koll på vad som var mest använt, om man exempelvis skrev "sk" så kunde Skype hamna högst eftersom det var populärare än Skivverktyg. Men nu verkar det vara slut på det, alla sökresultat verkar hamna i alfabetisk ordning, alltså blir alltid Skivverktyg bästa sökträff, vilket suger

 

Någon som vet om det går att åtgärda?

 

 

Det var bättre förr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ofta Spotlight för att öppna filer eftersom det är avsevärt smidigare än Launchpad och annat telefontrams.

 

I tidigare versioner, alltså innan Lion, så verkade det finnas någon inbyggd koll på vad som var mest använt, om man exempelvis skrev "sk" så kunde Skype hamna högst eftersom det var populärare än Skivverktyg. Men nu verkar det vara slut på det, alla sökresultat verkar hamna i alfabetisk ordning, alltså blir alltid Skivverktyg bästa sökträff, vilket suger

 

Någon som vet om det går att åtgärda?

 

 

Det var bättre förr

Jag har ju Snöleopard, men i Systeminställningar kan man justera vad man vill ska visas i första hand. Är det borta i Lion?

 

post-28798-062880700 1339101451_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jag har ju Snöleopard, men i Systeminställningar kan man justera vad man vill ska visas i första hand. Är det borta i Lion?

 

post-28798-062880700 1339101451_thumb.png

Nä, det finns kvar. Det som verkar borta är någon intern topplista. Tidigare verkade OS X lära sig att ex Skype var populärare än Skivverktyg och slängde upp Skype som "Bästa sökträff" istället för Skivverktyg.

Kan nämna att jag har Program högst upp i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon upptäckt att om man har Mail, Förhandsvisaren och Pages startade och tabbar i följande ordning: Förhandsvisaren, Mail och sen Pages så visar Förhandsvisarens fönster istället för Pages dokumentet. Tänkte rapportera det till Apple men vet fasen inte vart man gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Har någon upptäckt att om man har Mail, Förhandsvisaren och Pages startade och tabbar i följande ordning: Förhandsvisaren, Mail och sen Pages så visar Förhandsvisarens fönster istället för Pages dokumentet. Tänkte rapportera det till Apple men vet fasen inte vart man gör det...

Förstår inte riktigt vad du menar, men http://www.apple.com/feedback/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...