Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jonas säger Hej


redmac

Rekommendera Poster

Precis som någon annan här på forumet (var det grodkungen?), har jag varit och smugit runt på forumet i snart 3 år. Men jag har aldrig kommit mig för att säga hej förut!

Och jag har egentligen inte deltagit något vidare aktivt förrän de senaste månaderna. Innan läste jag mest bara vad ni skrev)

 

Jonas heter jag, och titulerar mig som "redmac" (fråga mig inte varför). Redan i tidig ålder började jag att gilla mac. Vi hade en datorsal i skolan sprängfylld med macar och jag ville ha en jag också. Men, jag hade en vän som hette Jon, han förklarade för mig att Windows och IBM var 100 ggr. bättre. Jag trodde på honom eftersom jag såg upp till honom. Mitt datorliv var sedan dess fyllt av DOS, Win 3,11, Windows 95, 98, ME, XP.. , i princip en ny dator var 18:e månad. Dom gick ju sönder så ofta. (Kanske för att jag meckade sönder dom och kanske för att jag fick en del virus varav CIH var det värsta).

 

En vacker dag tröttnade jag. 27 år gammal satt jag i min favoritfotölj med en Acer Laptop i knät, som man var tvungen att stoppa in i frysen emellanåt för att den skulle hålla normala temperaturer. (Kanske inte så bra för datorn, men effektivt mot värmen - inget jag skulle rekommendera till nån annan). Från ingenstans kom uppmaningen - Köp en Mac istället.

 

Nästa dag åkte jag in till Västermalmsgallerian och köpte mig en vit Macbook (som fortfarande håller mig sällskap lite då och då). Jag var ensam i gemenskapen att äga en Mac, men det dröjde inte mer än ett år innan nästan varenda kompis hade skaffat sig en Mac dom med. Och idag sitter till och med mina gamla föräldrar med varsin Mac.

 

Naturligtvis har jag även sett till att draperera kontoret med en massa iMacs och en Mac Mini till konferensrummet kopplad till en 52" s Samsung TV.

Jag har inte använt Windows sen 2007 och det är jag riktigt nöjd med!

 

Så, nu fick ni min Mac-historia iaf. Alltid nåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, välkommen då från en som varit här kortare tid än du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Hej hej, kul presentation BTW.....

 

 

 

toodeloo.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Välkommen till vårt forum, även om du varit här ett tag. Jag känner igen mig i vissa delar av din beskrivning. Hade jag sett en Mac, då 1992, när jag skulle köpa dator hade jag aldrig köpt Pc. Väntade 14 innan jag slog till.

Jag har liksom många andra även sett att Mac kan ha ett något högre inköpspris men det tjänar man igen i längden. Nu har alla i familjen egen Mac men det är ytterst sällan de behöver min support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jonas!... känner också igen mig i dig, hade också Macar i skolan o de var riktigt bra... men sen kom PC i vägen... Usch... fast jag har aldrig ägt en PC.... och det är jag riktigt glad för, syrran hade PC och den fick virus hela tiden... yeahbaby.gifyeahbaby.gifyeahbaby.gif sitter med en 3 år gammal MacBook som funkar väldigt bra... laugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Hej och välkommen till vårt mysiga kryp in :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...