Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konstig fliksortering i Safari 5.1 (OS X 10.6)


Mattiasgbg

Rekommendera Poster

När man öppnade en länk i ny flik med förra Safari så hamnade den nya fliken längst åt höger i flikraden.

 

Om man nu har två flikar öppna och sedan öppnar några länkar från första (vänstra) filken som nya flikar så läggs de som vanligt på rad i den ordning de öppnats. Men om man efter det öppnar den andra filken man började med och öppnar fler länkar där så hamnar de flikarna till vänster om flikarna från den första sidan.

 

Jag finner det störande, det var bättre förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man öppnade en länk i ny flik med förra Safari så hamnade den nya fliken längst åt höger i flikraden.

 

Om man nu har två flikar öppna och sedan öppnar några länkar från första (vänstra) filken som nya flikar så läggs de som vanligt på rad i den ordning de öppnats. Men om man efter det öppnar den andra filken man började med och öppnar fler länkar där så hamnar de flikarna till vänster om flikarna från den första sidan.

 

Jag finner det störande, det var bättre förr.

 

Maila Apple...info%20(31).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är likadant på antingen senaste IE eller Chrome (kmr inte ihåg vilken det var) för PC.

 

Nya flikar öppnas till höger om den aktiva fliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är likadant på antingen senaste IE eller Chrome (kmr inte ihåg vilken det var) för PC.

 

Nya flikar öppnas till höger om den aktiva fliken.

Det funkar ju på ungefär samma sätt som Safari iOS. Där hamnar nya flikar alltid ett steg till höger om den aktiva fliken. Det tycker jag känns mer logiskt än lösningen i OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängningen av (den aktiva) fliken funkar på ett liknande sätt, ibland hamnar man på nästa flik åt höger, ibland vänster.

 

 

Surt, men nu är Apple informerade om att jag är missnöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...