Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vanlig mus och Lion - fungerar det?


xyz123

Rekommendera Poster

Min fru´s iMac har inte någon trackpad - och vi har inte tänkt köpa någon heller. Lion verkar väldigt trackpad-orienterad. Finns det några som provat att använda Lion med bara vanligt tangentbord och vanlig mus? Vilka erfarenheter har ni fått? Skall man ge upp med en gång eller är det lätt att använda Lion utan trackpad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar alldeles utmärkt med mus.

Däremot kommer du nog använda tangentbordet mer än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min nya trådlösa iMac för två månader sedan, tänkte jag inte på om funktionerna på musen och tangentbordet skulle bli annorlunda.

Det var dom.

 

För att kunna flytta objekten i sidled höger/vänster i Blender behövde man lägga två fingrar över musen. Nu är det så att vid en olycka i unga år, förlorade jag halva tummen och halva pekfingret på högerhanden och att lära gamla hundar sitta, att börja använda långfingret och ringfingret i stället, det fungerar bara inte utan en massa irritationer.

 

Så jag böt till gamla Alu tangentbordet, musen med scrollhjul och kablar och allt är som vanligt.

Innan jag säljer dessa prylar vill jag förvissa mig om att jag kan användas de gamla prylarna i Lion.smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...