Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att få bort ikoner på Huvudpanelen


Sil3nc3tt

Rekommendera Poster

Hejsan! Jo jag har ett ganska udda problem, för ett tag sedan laddade jag ner ett gratis virus/städningsprogram. Mest för att testa om det var

något bra att ha. I vilket fall så tog jag bort det till slut genom att söka upp alla filer och rensa bort det. Och när det var gjort så har den hära snabbikonen till programmet

inte försvunnit. Och jag kan inte hitta ett enda sätt att få bort den! Söker jag på programmet så kommer inte en enda fil upp! Så vet ni vad man ska göra för att ta bort den?

Jag har en bild som visar enklare vad jag menar (Det är den lilla borgen). Tack för all hjälp!!

 

OBS hoppas jag valde rätt avdelning.

post-56128-028883200 1311251176_thumb.png

post-56128-031721900 1311251189_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Jo jag har ett ganska udda problem, för ett tag sedan laddade jag ner ett gratis virus/städningsprogram. Mest för att testa om det var

något bra att ha. I vilket fall så tog jag bort det till slut genom att söka upp alla filer och rensa bort det. Och när det var gjort så har den hära snabbikonen till programmet

inte försvunnit. Och jag kan inte hitta ett enda sätt att få bort den! Söker jag på programmet så kommer inte en enda fil upp! Så vet ni vad man ska göra för att ta bort den?

Jag har en bild som visar enklare vad jag menar. Tack för all hjälp!!

 

OBS hoppas jag valde rätt avdelning.

 

Testa med att starta om Finder, cmd+alt+esc. fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det precis, två gånger. Fortfarande inge hjälp :s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det precis, två gånger. Fortfarande inge hjälp :s.

 

 

Då har jag faktiskt ingen idé på hur jag kan hjälpa dig... laserbok.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ner CMD och dra ut demn på skrivbordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon konstig anledning kan jag då göra det med allihopa, förutom just den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

 

Gå in i din Systemmapp, > Core Services> Menu Extras och se om den ligger där.. Dra den till Papperskorgen. Ev får du knappa in ditt adminlösenord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så installerar du om programmet och tar bort det med en avinstallerare som ex.vis AppCleaner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började installera tillbaka virusbarrier som programmet heter. Och då lyckades jag faktiskt avinstallera

programmet "netupdate" som den hette och ikonen försvann! :). Men tack för erat intresse i tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för återkopplingen och skönt att det löste sig Tummeupp.gif

 

Ditt svar hjälper alltid någon annan som råkar ut för liknande fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag lyckades till slut avinstallera tryout-versionen av Virusbarrier x6 helt, efter misslyckade försök med Appcleaner 2 som bara fick bort en del.

 

Jag följde den här tråden: http://www.ifans.com/forums/threads/how-to-remove-virusbarrier-x6-off-my-mac.303195/

(Detta var innan jag hittade den här)

 

Jag är inte helt säker men jag tror att Virusbarrier x6 var orsaken till att min iMac totalt segade ihop och "frös" vid flertal tillfällen. Hade även stora problem att stänga av datorn - den hängde sig vid den vita skärmen med fjädern.

Men nu är jag äntligen fri från detta!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...