Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur raderar jag ett gammalt Apple-ID på en iPhone?


niklasr

Rekommendera Poster

Jag hjälpte en bekant att installera några appar på sin iPhone och för det ändamålet använde jag mitt Apple-ID. Nu har han skaffat ett eget Apple-ID, och oftast frågar telefonen efter det. Men ibland fortsätter den att fråga efter mitt. Jag har provat med att synka om den mot hans Mac, men det fortsätter. Finns det något sätt att få bort alla spår av mitt Apple-ID utan att radera hela telefonen?

 

MVH

 

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag bort dom appar som du installerat med ditt Apple-ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleanka70

Han kan inte uppdatera de appar du installerat med sitt Apple ID, då måste ditt anges. Under inställningen AFFÄR så ändrar du konto default. Appar är alltså knutna till ett specifikt ID och kan användas på flera telefoner som använder samma. Byter man ID fungerar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså installerat app:ar som du köpt på hans telefon. Det är piratkopiering.

Och för att just hindra piratkopiering så är app:arna knutna till ett konto.

Visst, du det går att ändra dina kontouppgifter till hans kontouppgifter då blir ditt konto hans och då kan han använda sitt konto (som tidigare var ditt) för att uppdatera dina (som numer är hans) app:ar. Det är bara det att då förlorar du dem från din telefon..

 

Lösningen är alltså att ta bort dina inköp från hans telefon och låta honom installera de app:ar han vill ha från sitt konto istället för från ditt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...