Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Google Plus (+)


Pettson00

Rekommendera Poster

Är det någon fler än jag som nyss börjat använda google´s ny tjänst Google Plus som är deras svar på Facebook ?

 

Jag gillar den då skarpt men eftersom den inte är helt släppt så är det inte jätte mycket folk där men vill ni ha en invite skriv er e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Ja, det är väl synd att säga att jag börjat "använda" det. men jag har testat iaf.

 

Jag har lagt in lite folk i Circlar och bjudit in vissa personer. Jag är inte direkt jätteimponerad och jag tycler att gränssnittet är lite rörigt. Det är också väldigt jobbigt att ställa in så att man inte spammar hel jorden med sin inlägg. Efter 30 minuter var jag dock nöjd med mina säkerhetsinställningar.

 

Det verkar vara svårt att få folk att lämna Facebook åxå, folk orkar inte ritkigt byta till nåt nytt.

Jag tror säkert att Google plus kommer att få jättemånga registrerade användare, men i slutändan så kommer folk vara ganska inaktiva där och tillslut, när hajpen lagt sig så går Facebook vinnande ut ur striden.

 

men jag kan ha fel, det har hänt massvis med gånger förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker gränssnittet är bra och för mig var det enkelt att ställa in till vilka jag vill ska få ta del av vilken information jag sprider vidare med hjälp av cirklar.

 

Nu är det långt ifrån fullständigt men det är en bra start och jag är nöjd med den information som finns kring säkerhetsaspekterna.

 

Fortsätter testa…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu vart jag sugen på att testa Google Plus igen bara för det..Om ni inte får en invite av TS så kan jag åxå bjuda in er om ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu vart jag sugen på att testa Google Plus igen bara för det..Om ni inte får en invite av TS så kan jag åxå bjuda in er om ni vill.

 

Skicka gärna:

 

jml78 at live.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu vart jag sugen på att testa Google Plus igen bara för det..Om ni inte får en invite av TS så kan jag åxå bjuda in er om ni vill.

 

Skulle vara riktigt schysst :) Verkar riktigt intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vidare smart att lägga ut sina mailadresser här... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara riktigt schysst :) Verkar riktigt intressant!

xxxxxxx@xxxxxxx.xxx

 

Du är inbjuden.. Så.. skynda dig att ta bort din e-postadress från forumet nu!

 

Andra som vill bli inbjudna av mig kan PM:a mig..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka gärna:

xxxxxxxxxxx@xxxxxxxx.xxx

 

Du är inbjuden.. Så.. skynda dig att ta bort din e-postadress från forumet nu!

 

Andra som vill bli inbjudna av mig kan PM:a mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inbjuden.. Så.. skynda dig att ta bort din e-postadress från forumet nu!

 

Andra som vill bli inbjudna av mig kan PM:a mig..

 

Tackar :))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon fler än jag som nyss börjat använda google´s ny tjänst Google Plus som är deras svar på Facebook ?

 

Jag gillar den då skarpt men eftersom den inte är helt släppt så är det inte jätte mycket folk där men vill ni ha en invite skriv er e-post.

 

 

 

Är det bättre än FB? Dum fråga....totaltgalen.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja! Det var ju kul att dela ut lite invites i alla fall!

 

Nu borde det finnas lite fler Macworld-medlemmar som kan dela ut invites!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det invites kvar?

 

Tror inte det finns nån begränsning.. Skicka PM.. Och om du får inviten av mig.. Lägg gärna till mig i nån Circle.. Skulle vara kul att ha en Macworld cirkel.. på nåt sätt.. (har inte fattat konceptet 100% iofs.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ska jag PMa nu för att få en invite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som skrivit här i tråden borde vara Google Plus-medlemmar nu så det är bara att fråga vem som helst här.

Jag har bjudit in 7 st idag. Och Pettson00 har säkert bjudit in minst lika många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar under inställningar på G+ och där finns det att man kan "koppla konton" Är det någon som testat att t ex koppla sitt Facebook konto till Google + och om det funkar bra ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att säga eftersom det fortfarande bara är "ett fåtal" som använder det. Har ingen i min bekantskapskrets, alltså är det svårt att se effekten av att "koppla".

Hittills funkar det inte alls för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...