Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken sort av 27"? Vill ha råd inför köp.


jonas80

Rekommendera Poster

Nu ska det bli en mac, var tyvärr försent ute vid Onoff rean, gick ruskigt fort.

Men det finns ju oftast 2 olika i affärerna om man inte specialbeställer. En med lite snabbar processor och den andra dyrare söligare processor men mer AMD minne? (grafikkortet?)

 

Klarar mig nog med den billigaste, kommer mest hålla på med fotonredigering och kanske lite 3D skapande.(Då är det kanske bra med mycket grafikminne försäg?) Är inte mycket för att spela och sånt. Ändå är det bara 2000 som skiljer om nu den dyrare är bättre, är man ändå ute efter en är det dumt att snåla om man ångrar sig sen.

Är det stor skillnad och har jag förstått skillnaden rätt?

 

Sett inlägg om någon ny imac, är det något som kommer snart som man bör vänta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En med lite snabbar processor och den andra dyrare söligare processor men mer AMD minne? (grafikkortet?)

 

Vet inte vart du hämtar infon om att den lite dyrare av de två skulle ha en långsammare processor?

 

Billiga varianten: i5 2,7GHz Dyrare varianten: i5 3,1GHz

 

Vilken du väljer är ju helt upp till dig, men med tanke på att det inte skiljer mer än ~2500 så kanske det är värt det lilla extra för att få en dator som känns snabb längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte värt 2,5kkr för den lilla skillnden skulle ja säga.. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte värt 2,5kkr för den lilla skillnden skulle ja säga.. :armskeptisk:

 

"lilla" är väl att ta i ordentligt. Nu vet jag ju inte hur avancerad modellering i 3d han ska göra, men det bättre grafikkortet gör absolut skillnad.

När det ändå handlar om ~15500 så är 2500:- mer eller mindre så mycket att hänga upp sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli den dyrare sorten. fult att ha massa extraval sen när man bestämt sig, då blir man ju sugen på att köpa mer minne mm:P Men de är väl de som är uträknat..

 

Men jag kanske är lite dum men hur handlar man ifrån mac store?

loggade in med mitt Aple-id.

Man väljer den mac man vill ha och den kommer upp i en varukorg där man kan välja, "fortsätt handla", "ta bort", "spara till sparade artiklar", "cheka ut nu"?

Jag hade föredragit någon knapp som hette godkänn, betala eller något liknande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fick bli en 27" med lite extra fart:P Svårt att låta bli när de kommer upp alternativ. Kommer nästa vecka någon gång.

 

 

IMAC 27"

3.1GHz i5

4GB ram

1TB Serial ATA Drive + 256GB SSD

AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...