Jump to content
Just nu i M3-nätverket

OnOff i konkurs

Pocahontas

Recommended Posts

skulle tro att siba ligger illa till,

deras affär i uppsala känns som den e vid ruinens brant = riktigt tråkigt affär att gå in i

Stereotypen

deras affär i uppsala känns som den e vid ruinens brant = riktigt tråkigt affär att gå in i

SiBas butik som fanns i Jönköping slog igen förra året.

Skulle tro att Sibas butik i Örebro ligger risigt till också.

Likaså Expert.

Stereotypen

Fabian Bengtsson får gå ut hårt för att klara konkurrensen

Stereotypen

Först är väl bara inte OnOff - PC City slog ju igen portarna för ett par år sedan.

PC-City var (är) en del i Elgiganten concernen.

Måste vara oerhört svårt att konkurrera mot jättarna i denna bransch.

Stereotypen

Alla billiga nätbutiker har ju inte hjälpt till.....

Skönt med en usel aktör mindre på den svenska marknaden, sämre service än OnOff är svårt att ha (iallafall enligt mina egna erfarenheter).

Om vi dessutom kunde bli av med den tyska jätten med scheise-dyra priser så vore det kanon, väldigt många av deras varor finns billigare på annat håll.

Tänk att fri konkurrens leder till färre och färre - och till sist ett fåtal - aktörer... whistling.gif

Som elbolagen..?

Ah, OK, det visste jag inte. De låg ju ofta bredvid Elgiganten-butiker. Var det ett fientligt uppköp då?

Vet iofs inte historien från början, men PC City riktade sig mot företag och Elgiganten mot privatkunder.

Siba och netonnet ägs väl av fam Bengtsson?

Läste förra året något i GP om siba och om jag minns rätt så hade de god ekonomi och en hyfsad kassa. Och riktigt tuff konkurrens.

Inte i Skåne i alla fall. PC City låg på köpcentrat Väla utanför Helsingborg och körde konsumentdatorer (inklusive datorer från Apple). Två butiker bredvid låg Elgiganten och hade ett annat utbud av datorer.

Det stämmer att det var svårt, åtminstone på slutet, att se skillnaden mellan de båda kedjornas inriktning, men vad jag har förstått så var iaf tanken från början att rikta sig mot två olika marknader. Kan ju ha varit så att det var tydligare uppstyrt där butikerna låg nära varandra, för att inta kannibalisera på varandra.

Riktigt synd! Min lokala Elektronikaffär konkar.

Nu måste jag åka in till stan för att kunna handla elektronik. oroligoledsen.gif

OnOff ägaren har plockat ut en nätt summa av 600 miljoner enligt tidningarna han lider ingen nöd.

Nu var det ju en väldigt liten del av det som var pengar från onoff, och det som var plockat från onoff

var inte direkt nyligt, hur mycket pengar ägarna har gått in med senaste åren skriver ingen om...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...