Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple TV 2 Problem PC

olawer

Recommended Posts

Hej på er !!

Jag har ett stort problem som jag försöker fixa åt en kompis, men det börjar kännas som om jag har kommer till vägs ände!

Problemet är att iTunes ser Apple TV men kan inte ansluta och Apple Tv ser inte PC:n över huvudtaget, men om hans fru som då har en Mac kopplar upp sig med sin dator med sitt andv-id osv så funkar det klockrent?? Inte så konstigt kanske med tanke på vad hon har för dator!! =)

Jag har sök på flera forum och det verkar inte som det bara är min kompis som har just detta problem...vet inte om det beror på router eller om det är annat strul, jag har provat en annan router samt annan pc men med samma reslutat. Han har Win 7 64-bit på sin ena dator och Win Vista 32-bit på den andra (vista burken var precis ominstallerad för kvällen av mig så det bör inte vara det som är felet. Har även provat iTunes 10.5 beta 2 på vista burken men samma resultat.

På Win7 burken använder han kabel mellan dator & modem men Apple TV använder WIFI men jag har också där provat att koppla in ATV via tråd men ingen skillnad.

Ska väl oxå tala om att han har router via Telia (Thomson modell kommer inte ihåg vilken just nu) Jag har provat att stänga av brandväggen i den oxå =( även bytt protokoll wpa/wpa2 & 802.11 protokollet men med samma dåliga resultat.

Min polare sa något om att de hade sagt på en Mac butik att man skulle ta bort någon reg fil eller så som hade med iTunes att göra men det kan jag inte få bekräftat innan morgondagen när dom öppnar!!

Så nu undrar jag om det finns någon här som har haft eller har samma problem och lyckats lösa det??

// Olawer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...