Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone-reparatören Mumien


jl79

Rekommendera Poster

Nu är goda råd dyra,och jag behöver er hjälp. Gjort ett par sökningar i forumet, utan att riktigt hitta rätt.

 

Jag har vart jäkligt skötsam med min iPhone 4. Idag tappade jag den. Och givetvis hade jag inte skal/skydd på som jag brukar ha.

Baksidan fick ta smällen, och det rejält. Halva ytan har rejäla sprickor genom sig. Så tänker jag inte ha det. Och eftersom jag är nöjd

med telefonen hade jag tänk behålla den, och möjligtvis börja snegla mot iPhone 4S/5 om tidigast ett halvår.

 

Jag vill försöka få baksidan bytt, och det ska bli riktigt bra så att försöka ordna det själv känns inte som ett alternativ. Helst vill jag

inte behöva skeppa iväg den heller. Noterade att Mumien har fysisk butik i Jönköping där jag bor. Det leder mig till mina frågor.

 

Har någon anlitat dem, och har erfarenheter? Bra som dåliga. (Hört att de har dåligt rykte, men hörsägen ska man inte lita på.)

Finns det någon här som bytt baksida, och blir det bra? Det står att de använder originaldelar, men vad vet man om det?

 

Känner någon till någon annan reparatör i/omkring Jönköping? Lite nischad fråga, men Mumien har semesterstängt och jag vill

helst få saken ur världen så snabbt det går.

 

Tacksam för svar och råd hur jag ska gå vidare och få ordning på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon anlitat dem, och har erfarenheter? Bra som dåliga. (Hört att de har dåligt rykte, men hörsägen ska man inte lita på.)

 

:tappahakan: Jag har bara hört motsatsen.

Mumien är den enda seriösa firman jag känner till här i sverige som gör sådana där manövrar och småfix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju billigare att köpa hem en baksida och byta själv, tar 1min att göra då du bara lossar skruvarna i botten på iphonen och trycker baksidan uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baksidan är löjligt enkel att byta. Bara du hittar en utbytesbaksida med tillräcklig kvalitet så är det bara att lossa ett par skruvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips att ändå byta själv. Får fundera på det.

Blir det aktuellt är förstås kvalité viktigt. Tips på ställen som säljer bra delar? Antingen på nätet eller i fysiskt butik i Jönköping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips att ändå byta själv. Får fundera på det.

Blir det aktuellt är förstås kvalité viktigt. Tips på ställen som säljer bra delar? Antingen på nätet eller i fysiskt butik i Jönköping.

 

http://www.ifixit.com/iPhone-Parts/iPhone-4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips i tråden. Hittade en bakpanel hos en lokal handlare. Verkar vara bra kvalité.

 

Bytt ut baksidan, och har en iPhone 4 i gott skick igen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...