Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone som GPS i fjällen


Silverfox

Rekommendera Poster

Synd att den är så dålig. Jag köpte View Ranger i tron att den skulle vara bra, men den var rent skräp den också. Man har möjlighet att ladda ner Fjällkartan, Gröna och Blå kartan över sverige. Kanon på papperet men så sjukt osmidigt i verkligheten! Hela appen är fylld av buggar och osmidigheter. Redan köpta kartor får man köpa igen om man nollställer sin telefon, tex...

 

Jg har faktisk redan en GPS-enhet men jag skulle vilja ha fjällkartorna i iphonen och ipaden för att enkelt kunna planera turer och liknande. Sen att GPSen gör att batteriet dör gör inte mig så mycket - om jag går vilse startar jag appen, den ligger inte påslagen i fickan...

 

Finns det verkligen ingen app liknande Navigon, fast för friluftsliv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Bumpar denna tråden... Jag är på jakt efter ett GPS program som sväljer kartfiler av alla sorter. Jag har köpt Lantmäteriets kartor för de delar som jag är intresserad av och dessa går bra att lägga in i min GPS, men jag vill ha dessa i en GPS-app i mobilen då den alltid är med mig här hemma. Vore perfekt vid träningspass och liknande!

 

GPS - appen skall vara uppbygg som en vanlig outdoor GPS med möjlighet att göra rutter, POI osv, samt möjlighet att lägga in egna kartor.

 

 

View Ranger har jag, men där kan man bara lägga in deras egna kartor, vilket blir väldigt dyrt och Fugawi verkar inte få bra kritik av sina användare, annars vore den appen ett alternativ för mig.

 

Jag kan väl inte vara ensam om att behöva denna typ av app?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...