Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iZettle - hur laddar man ner det?


redmac

Rekommendera Poster

Svenska iZettle slog upp sina portar i Juni för att du och jag och småföretagare skulle kunna ta betalt via en snygg och smärt liten kortläsare som man kopplar in till sin iPhone. Genial idé! Betalningsvärlden hyllar företaget och det har redan skrivits positiva omdömen i utländsk och svensk press.

 

För att kunna beställa hem kortläsaren måste man ladda ner appen (Som borde varit tillgänglig i Svenska App store i Juni av vad jag förstått). Nu är det snart i mitten på Juli och jag kan fortfarande inte hitta appen i App store.

 

Någon här på forumet som vet något?

 

För er som totalt missat nyheten:

http://www.youtube.com/watch?v=ygW_nm9if20&feature=channel_video_title

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skriver du inte till firman direkt och frågar?

Kontaktinfo längst ner på: https://www.izettle.com/se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklart ska jag göra det. Skapade mest tråden för de som visste något om iZettle.

Jag rappoterar här igen när jag vet mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iZettle är just nu i en stängd beta, men kommer enligt uppgift att starta igång på allvar vilken dag som helst nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu är det "väldigt, väldigt nära" säger iZettle:

 

 

 

Hi iZettlers,

As the old saying goes: All good things come to those who wait. And you've been incredibly patient.

Please know that the wait is just about over. Our summer tests across Sweden with a tight group of friends and family went swimmingly and all systems are now go!

So, get ready. Keep an eye on the Swedish App Store. And we'll let you know (maybe as soon as next week) when your iZettle app and reader are ready.

Thanks again for your patience. We promise to be back to you very soon.

Best wishes,

The iZettle Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är iZettle lanserat!

 

Leta fram iZettle i App store, klicka på knappen för att registrera dig, fortsätt registreringen på deras hemsida och sen är du klar.

 

Betalningsdosan kommer att skickas hem till dig gratis, men redan innan du har fått dosan kan du ta emot kortbetalningar genom att skriva in kortnumret manuellt i iPhone-appen

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har registrerat mig, men tycker att villkoren var mysko. Varför skall de ha rätt att se mitt FaceBook och mina eventuella mina vänner? För mig gav det ett ytterst oseriöst intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. kravet på facebook är för att fastställa att du är den du uppger dig för att vara. De kontrollerar din identitet via facebook och folkbokföringen, alltså en ren säkerhetsåtgärd. Dom vill inte alls veta något om dina vänner eller för den delen posta något om iZettle på din eller någon av dina vänners Wall. Alltså, återigen, dom använder facebook för att dubblekolla din identitet. That's it!

 

Vi svenskar är verkligen de absoult mest hemliga och nervösa människorna. Det är tur att vi har så otroligt mycket viktigt att döja...annars hade ju vårt beteende bara varit pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man ger tillgång till sitt facebook konto är kanske inte det mest skrämmande. Utan mer att appen just använder fb som säkerhetskoll?! Även om det är bättre än ingenting så känns det ju inte superseriöst direkt.

 

Schysst koncept ändå, gillar idén och kommer följa hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har registrerat mig, och i den processen skall tydligen iZettle sätta in en mindre summa på mitt konto, som jag sen skall bekräfta i två rutor, men någon sådan insättning kan jag inte se trots att det gjordes den 18:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. kravet på facebook är för att fastställa att du är den du uppger dig för att vara. De kontrollerar din identitet via facebook och folkbokföringen, alltså en ren säkerhetsåtgärd. Dom vill inte alls veta något om dina vänner eller för den delen posta något om iZettle på din eller någon av dina vänners Wall. Alltså, återigen, dom använder facebook för att dubblekolla din identitet. That's it!

 

Vi svenskar är verkligen de absoult mest hemliga och nervösa människorna. Det är tur att vi har så otroligt mycket viktigt att döja...annars hade ju vårt beteende bara varit pinsamt.

 

Det är inte fråga om hemlighet, utan att jag skall behöva ha något, ur min synpunkt, så oseriöst som FaceBook.

Det finns många andra sätt att bekräfta en identitet.

 

Men läser man villkoren ...:

 

"Vi kan också komma att använda oss av diverse teknikformer som automatiskt eller passivt samlar in information om hur tillgängliga våra Tjänster är och hur de används. Sådan information kan inkludera: IP-adress eller annan unik identifiering av en dator, mobil enhet eller teknik eller annan enhet som används för att få åtkomst till Webbplatsen eller för att använda våra Tjänster, webbläsare och operativsystem. Det kan också inkludera information om dina aktiviteter medan du besöker Webbplatsen och när du använder våra Tjänster såväl som information om andra webbplatser som du besökt antingen innan eller efter du besökt Webbplatsen. Om du till exempel länkar ditt konto till Facebook eller använder andra externa webbplatser eller tjänster i samband med ditt konto, kan vi samla in information relaterad till din användning av dessa externa webbplatser."

 

Varför?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte fråga om hemlighet, utan att jag skall behöva ha något, ur min synpunkt, så oseriöst som FaceBook.

Det finns många andra sätt att bekräfta en identitet.

 

Men läser man villkoren ...:

 

"Vi kan också komma att använda oss av diverse teknikformer som automatiskt eller passivt samlar in information om hur tillgängliga våra Tjänster är och hur de används. Sådan information kan inkludera: IP-adress eller annan unik identifiering av en dator, mobil enhet eller teknik eller annan enhet som används för att få åtkomst till Webbplatsen eller för att använda våra Tjänster, webbläsare och operativsystem. Det kan också inkludera information om dina aktiviteter medan du besöker Webbplatsen och när du använder våra Tjänster såväl som information om andra webbplatser som du besökt antingen innan eller efter du besökt Webbplatsen. Om du till exempel länkar ditt konto till Facebook eller använder andra externa webbplatser eller tjänster i samband med ditt konto, kan vi samla in information relaterad till din användning av dessa externa webbplatser."

 

Varför?????

 

Vill minnas att jag läst att de kontrollerar med folkbokföringen också, och tror därmed att FB biten är den som fungerar som livräm till deras hängslen.

 

Varför dom vill göra allt det där? Jag vet såklart inte, men misstänker att det är för att de ska veta hur de ska utveckla sina produkter för att tilltala sina användare mer. Varför användaren lämar en sida etc. efter kort tid osv. Du förstår säkert hur jag menar.

Ett företag som har sina tjänster via internet och ingen direkt kontakt med sina kunder måste på få in sån information, precis som Apple gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...