Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med USB-portarna


chappy

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har en Macbook som jag haft problem med USB portarna på.

Jag har precis installerat om en helt ren Snow leopard 10.6.8 och fortfarande finns problemet kvar.

jag kan ej komma åt min iphone via itunes eller datorn då usbn inte känner igen den.

men usb minne och liknande funkar.

 

någon som vet vad detta kan bero på och kanske kan hjälpa mig att lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om iPhonen inte funkar, men USB-minnen och annat gör det, går ju tanken automatiskt till hur det står till med kabeln till iPhonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat 4 olika usb kablar till iphonen. jag har en 3Gs och det är samma problem med min sambos Iphon 4 32Gb.

 

 

EDIT: Jag har nu testat med en annan kabel och nu funkar det.. mycket mystiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Fungerar det om du bara har 10.6.0 eller -.3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det funkade inte med 10.6.7 och inte med 10.6.8 men nu har jag formaterat datorn skulle ändå göra det. och kör nu 10.6.8 och det funkar nu med en av kablarna, får se om det funkar med Lion senare när jag köper det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej chappy!

 

Om det funkar med 1 kabel men inte med 4 st andra så skulle jag gissa att det är någonting med telefonen som bråkar med dig. Felet kan ha löst sig själv lagom tills du prövade den 5:e kabeln.. typ damm, smuts som gnuggats bort efterhand som du har prövat kablar kanske? .. eller nåt konstigt liknande som spökat.

 

Om felet uppkommer igen - kolla då hur dock-kontakten i din iPhone ser ut. Sitter det något suspekt där skulle du kanske kunna försöka peta bort det (skitförsiktigt) med till exempel en tanpetare i plast eller trä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

zappa PRAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har läst om zappa pram men fattar inte vad det är. kanske därför jag skriver här i nybörjarforumet.

vad är det och hur gör man... (skriv på svenska för dummies)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

har läst om zappa pram men fattar inte vad det är. kanske därför jag skriver här i nybörjarforumet.

vad är det och hur gör man... (skriv på svenska för dummies)

 

 

http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...