Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Märkligt: Min dator startade av sig själv när jag satte i strömkabeln


Hellfog

Rekommendera Poster

Varje morgon drar jag ut strömmen till datorn och alla andra prylar. När jag kommer hem nu satte jag i strömkabeln i väggen, och då slog datorn på av sig själv utan att jag rörde datorn.

 

Kvällen innan hade jag på datorn tills den stängde av sig själv med programmet "Mac Shutdown X". Kan väl inte att ha göra med det?

 

Vad tror ni vad som hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kolla i Strömsparare så artt den inte är ibockad att starta om efter Strömavbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle precis posta att den inte var ibockat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där lätt jobbigt, ska man verkligen behöva göra det på en några veckor gammal dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det är väl en iMac du har, då är det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Shutdown X är ett tredjepartsprogram och har inget med Mac OS X strömsparfunktioner att göra. Du letar i fel buske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Mac Shutdown X är ett tredjepartsprogram och har inget med Mac OS X strömsparfunktioner att göra. Du letar i fel buske.

 

Det missa jag faktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Felet ligger naturligtvis i det programmet..Varför lägga in sånt? Finns ju inbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det missa jag faktiskt..

Jag tänkte endast på att TS använder ett tredjepartsprogram utan att förstå vad det har för konsekvenser. Eftersom TS inte vet om det är det fullt förståeligt att missa det. TS kan läsa på om sitt program här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet ligger naturligtvis i det programmet..Varför lägga in sånt? Finns ju inbyggt.

 

Viste inte att det fanns inbyggt. Kollade lite snabbt på strömspar men missade schemalagda funktioner.

Var ju inte så jag läste manualen på den direkt. Men nu kan jag alla fall ta bort den,

Tackar för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...