Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta (inte kopiera) filer från USB-sticka till Skrivbordet?


vote

Rekommendera Poster

Hur gör man?

 

Ofta när jag ska dra en fil eller mapp från en USB-sticka till macens hårddisk, exempelvis skrivbordet, så flyttas den valda filen dit, men den är fortfarande kvar på USB-stickan.

Vill flytta filen direkt - hur gör jag? Nåt kortkommando? Och om man ska flytta flera filer samtidigt? Testade förut att flytta 1 fil och den försvann från usb:n när jag höll in CMD. Men detta gick inte med flera filer, bara en blev markerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du markerar flera filer med cmd + klicka dra filerna dit du vill släppa dom, tryck ner cmd igen, plustecknet försvinner och filerna flyttas istället för att kopieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste, om jag har Symbol-vy på ikonerna i en mapp, och vill markera 1-2 rader med ikoner på ett bräde; hur gör jag då?

På gamla PC:n markerar man ikon nr.1 och den sista ikonen (med shift) i ledet man vill markera, då markeras samtliga. Det funkar inte på Mac, varken shift, cmd eller i kombination. Vad gör jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju hålla inne antingen CMD eller SHIFT och sedan markera en efter en eller dra rutor med musen och lägga till markeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...