fellelelle Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Jag har då suttit och krånglat med min iphone 4 hela dagen och det är så att jag har köpt Iphone 4 utan abonnemang och när jag försöker koppla upp mig på nätet så funkar inte det, det står "du har inget abonnemang för mobildata"? Hur fixar man detta? Tack på förhand!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Du kollar upp det hos din operatör. Smartast är väl att ta något som inte kostar per dag eller megabyte utan ett fast månadspris. Blir oftast billigast så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobb@ Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Kan tipsa om Telias kontantkort där man kan köpa ett årskort för 499 kr och få 0.5 GB varje månad, Bra om man inte surfar så mycket. http://www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/?tab=5#tab5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Jag har då suttit och krånglat med min iphone 4 hela dagen och det är så att jag har köpt Iphone 4 utan abonnemang och när jag försöker koppla upp mig på nätet så funkar inte det, det står "du har inget abonnemang för mobildata"? Hur fixar man detta? Tack på förhand!! Man använder WiFi (trådlöst lokalt nätverk) i stället för mobil nätverksanslutning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ero Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Man använder WiFi (trådlöst lokalt nätverk) i stället för mobil nätverksanslutning. Förutsatt att WiFi finns tillgängligt :-) Frugan kör telia kontantkort och mobilpaketet för 500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 utan abonnemang, hur fixar man internet? Förutsatt att WiFi finns tillgängligt :-) Det är ju enda sättet enligt förutsättningen som trådskaparen skrev: utan abonnemang Link to comment Share on other sites More sharing options...
starsmaker Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Vad har du för operatör? Det finns ju alltid surfpaket att beställa till kontantkortet. Har du Comviq får du gratis surf i 30 dagar när du laddar på ditt kontantkort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Om du inte har ett abonnemang med surf (internet), så behöver du ett kontantkort med surf. Ett kontantkort utan surf kan inte koppla upp sig mot internet. Det kort du har i telefonen tycks vara ett utan surf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.