Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa SSD disk till MacBook Pro och sedan sälja?


jontah

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är på G att sälja min iMac 27" och även min äldre MacBook Pro 13,3", med anledning att jag reser väldigt mycket och behöver en stabil och snabb laptop för att producera musik med samt performa live DJ sets på via Traktor 2.

 

I min nya laptop kommer jag definitivt att ha en SSD disk. Känns stabilast och bäst så.

 

Min fråga är då;

 

Eftersom jag har en 13,3" Macbook Pro i dagsläget, men behöver en SSD redan idag, kan jag köpa en SSD disk och använda den på min äldre MacBook Pro sålänge, och spara den gamla hårddisken som sitter i, och sedan när jag får min nya Macbook Pro, sätta i den där?

 

Är detta dumt? Isåfall varför?

 

Vad hade ni gjort? Behöver tips för är SÅHÄR nära på att klicka hem en 256 2,5" SSD disk från komplett:

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630676 ( fungerar denna till Macbook pro? är det fel hårddisk? )

 

Tacksam för svar! Inköpet kommer att ske snarast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en bra idé. Köp som sagt med SATA3 som modellen du valt.

 

Val av märke kan jag inte råda om, kör själv med en Intel X25-M G2 och är nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött! så det finns ingen nackdel att spara den gamla disken och sedan sätta i den igen när jag säljer macbook pron? OK så SATA3 är att rekommendera? eller finns det ännu bättre SSD diskar?

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan komma på ett potentiellt problem med detta.

 

Systemet du kör på din gamla MBP - på SSD:n alltså - kommer inte att bli kompatibelt med din nya MBP. Borde iofs inte vara svårare löst än att du uppdaterar systemet direkt efter att du installerar SSD:n i din nya MBP. Så liksom ingen biggie. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...