Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta skärm själv på iPhone 4


lazar

Rekommendera Poster

Hej, tänkte byta ut skärmen på min iPhone 4 eftersom den har fått en stor spricka över halva skärmen. Jag tänkte göra det själv med hjälp av guider på nätet och lyckades hitta denna skärm på itsajten.com. Är det någon som vet om den duger? Med tanke på att den var billigare än andra. Läste någonstans att digitizer och glas bör sitta ihop redan från början eftersom de inte går/är väldigt svårt att montera ihop själv.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Har du kollat med mumien.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat med mumien.se?

 

Jo fast där kostar ett glasbyte över 2000 kronor :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tänkte byta ut skärmen på min iPhone 4 eftersom den har fått en stor spricka över halva skärmen. Jag tänkte göra det själv med hjälp av guider på nätet och lyckades hitta denna skärm på itsajten.com. Är det någon som vet om den duger? Med tanke på att den var billigare än andra. Läste någonstans att digitizer och glas bör sitta ihop redan från början eftersom de inte går/är väldigt svårt att montera ihop själv.

 

/Mattias

 

Det där ser ut som lurendrejeri. iFixit.com är en bra källa:

 

Notera i synnerhet texten i början:

The LCD is adhered to the glass at the factory and the two parts are not separable without damage

 

Du måste alltså byta ut både glas, digitizer och skärm eftersom de är ihopklistrade med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det första du hittade är bara glas.

Du kan inte byta bara glaset på en iphone 4

Så du måste alltid köpa komplett med lcd och ram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första du hittade är bara glas.

Du kan inte byta bara glaset på en iphone 4

Så du måste alltid köpa komplett med lcd och ram

 

 

Precis, det var det jag mistänkte! Tack då fick jag det konfirmerat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna, verkar vara komplett med LCD samt digitizer!

 

Den där är för Verizon-varianten av iPhone 4 som inte säljs eller fungerar i Sverige. Det är lite olika konstruktion på CDMA (Verizon) och GSM-versionerna av iPhone, så vissa reservdelar funkar inte på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där är för Verizon-varianten av iPhone 4 som inte säljs eller fungerar i Sverige. Det är lite olika konstruktion på CDMA (Verizon) och GSM-versionerna av iPhone, så vissa reservdelar funkar inte på båda.

 

Okej, det kan ju vara bra att veta! Vad sägs om denna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om du tar $55 och lägger till frakt $30 så är der $85 Det blir ca 550kr lite beroedne på dollar kurssen.

Då ska du veta att du kan ryka på tull och moms tull är jag lite osäker på men moms är det gannska troligt att du får betala när du köper av en firma i USA

Då är du uppe i ca 700kr.

Här hemma går samma del att köpa för under 1000kr.

Du sparar lite pengar, men om det blir det minsta strul så kommer du att gå i minus på affären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...