Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Automator i Mac? finns ej?


jontah

Rekommendera Poster

Hej!

 

Behöver få igång Automator på min Mac för att optimera inställningarna när jag Djar med laptopen.

 

Men programmet "Automator" som ska finnas med i MAC OSX finns ej på min Macbook pro från 2010?

 

Någon som vet vart jag kan hitta programmet eller få det till min mac?

 

Tacksam för svar! Behöver detta verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thandersson

Heter numera "Applescript-redigerare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det följer med OS X, ligger det inte i mappen program så har du själv raderat det....

 

post-34005-005810700 1309787523_thumb.jpg

 

 

Heter numera "Applescript-redigerare".

 

?? Mycket märkligt. Det har jag inte hört tidigare och jag har 10.6 som är en ren installation på min dator, dvs inte en uppgradering från 10.5 och det heter fortfarande Automator hos mig...

EDIT: Ser nu att Applescript-redigerare finns, men det är inte samma sak som automator...

post-34005-019308000 1309787811_thumb.jpg

post-34005-038862200 1309787816_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har Applescript redigeraren men inte Automator? Och kan inte tänka mig att jag deletat det för jag har inte tagit bort några program alls :s

 

Hur får jag tillbaka det?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pacifist och din skiva med OS X

 

Eftersom Automator ligger i standardinstallationen av OS X så har någon raderat det OM nu inte du har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas att det ordnar sig ... Automator är ett riktigt bra program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade nu även på min stationära dator och där finns ej automator heller?! jag har knappast raderat den på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerar nu om OSX på min bärbara för att se. återkommer med svar om någon timme!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

och du hittar det inte om du söker med spotlight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du hittar det inte om du söker med spotlight?

 

stämmer bra! hittar inget :s fattar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min ligger i programmappen

post-154-022608900 1309803345_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märkligt... verkar som att den har försvunnit för mig. Men nu när jag ominstallerade Macbook Pron finns den där. Ska nog göra samma på iMacen också! Tack så mycket för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok en snabb fråga nu när vi ändå är här och pratar om Automator.

 

Skulle någon kunna vara så gullig och scripta om detta åt mig, så att det blir exakt som denna:

 

?

 

Du hittar workflow filen här:

 

Basic Optimized Mac Workflow

 

Behöver ha med allt som är med där, men den fungerar dock inte för mig? Det står något med att scriptet är felaktigt.

 

Jätte tack för hjälpen! Uppskattar det verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är gjord för ett engelsk system. Du får ändra i skripten till svenska motsvarigheter osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur jag kan scripta detta själv eller något som kan göra detta åt mig? hade varit till STOR hjälp! behöver verkligen detta!

 

Tack på förhand! och tack för alla svar! Jag har ny macbook pro nu också, har automator installerat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur jag kan scripta detta själv eller något som kan göra detta åt mig? hade varit till STOR hjälp! behöver verkligen detta!

 

Tack på förhand! och tack för alla svar! Jag har ny macbook pro nu också, har automator installerat!

Ett snabbt test du kan göra är att byta systemspråket till engelska. (Enkelt gjort)

Då bör skriptet fungera _om_ det är korrekt.

 

Vill du få det att fungera på svenska måste du kolla över de kommandon osv som används i skriptet (som är på engelska) och hitta dess motsvarigheter på svenska. Dessa har att göra med knappar osv. (eftersom knappar heter olika på olika språk, även namn på menyer osv.)

 

Jag har inte mer omfattande svar för tillfället tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag behöver är ett applescript för hur man stänger av Airport och ett som gör så att man sätter på det sen också.

 

Och, ett applescript som gör att jag startar programmet "Traktor" som ligger i "Native Instruments" och "Traktor 2" mappen.

 

Resten klarar jag själv! :) tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag behöver är ett applescript för hur man stänger av Airport och ett som gör så att man sätter på det sen också.

 

Och, ett applescript som gör att jag startar programmet "Traktor" som ligger i "Native Instruments" och "Traktor 2" mappen.

 

Resten klarar jag själv! :) tack!

 

Har du testat med Engelskt systemspråk än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med Engelskt systemspråk än?

 

Nej vill behålla det svenska språket på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vill behålla det svenska språket på datorn.

Skadar ju inte att testa i 10 minuter. För att se om skriptet fungerar över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...