Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad gör man med en iMac G3?


Bulgakov

Rekommendera Poster

Håller på att rensa förråden och allsköns utrymmen och hittade min gamla iMac G3 450 Indigo. Det är svår nostalgi, då det ju var den datorn som gjorde att jag tog steget över till Mac-plattformen.

250px-Indigo_iMac_G3_slot_loading.jpg

Den stora frågan nu är bara vad jag ska göra av den? Är det bara tippen som gäller eller finns det en andrahandsmarknad? Skänka bort?

 

Vad gör ni med era pensionerade macar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oooooh..

I regel är det tippen som gäller men en sån där nostalgiklump hade jag haft svårt att slänga.

 

Skulle man kunna slänga in Mac OS 9.2 på den, ladda den med ett lass samtida spel och ge den till något yngre barn kanske? Syskonbarn?

Hade jag haft två sådana hade jag nog gjort något liknande och gett dem till mina systerdöttrar - dom är lite för unga för att få "riktiga" datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Slänger mina på återvinningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan köra osx på den upp till Tiger tror jag.. Vilket inte gör den helt värdelös...

Vill du sälja den får du några hundra för den, finns nog många som vill ha den som prydnad eller någon gammal tant som behöver en skrivmaskin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan köra osx på den upp till Tiger tror jag..

 

10.3 Panther tror jag. Tiger kräver FireWire om jag inte minns fel. Den kanske har FireWire iofs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan köra osx på den upp till Tiger tror jag.. Vilket inte gör den helt värdelös...

Vill du sälja den får du några hundra för den, finns nog många som vill ha den som prydnad eller någon gammal tant som behöver en skrivmaskin!

Varför just en gammal tant? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är fungerande och har FireWire är jag nästan spekulant på att ta emot den och vårda den! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är fungerande och har FireWire är jag nästan spekulant på att ta emot den och vårda den! :bultandehjarta:

 

Den har Firewire! Dubbla portar till och med... :tappahakan: Låter som ett lockande alternativ för mig. Överlämnar gärna min älskling till ett kärleksfullt hem...

 

Funderar på detta alternativt göra om den till akvarium... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på detta alternativt göra om den till akvarium... :fundersam:

 

Akvarium är dyra skärmsläckare men intressanta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har Firewire! Dubbla portar till och med... :tappahakan: Låter som ett lockande alternativ för mig. Överlämnar gärna min älskling till ett kärleksfullt hem...

 

Funderar på detta alternativt göra om den till akvarium... :fundersam:

Enda problemet är de 50 milen till Göteborg. Ni är så ocentralt belägna.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet är de 50 milen till Göteborg. Ni är så ocentralt belägna.... :whistling:

 

Kom på att jag ju till och med har originalkartongen kvar, så transport kan ju lösa sig... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
PowerBook160

Har själv en G3:a på 450 MHz som stod oanvänd fram tills för nån månad sen. Slängde in en gammal PC-hårddisk på 60 GB, ökade ram-minnet till 512 MB, in med Tiger och vips så har man en hyfsat okej iTunes-jukebox. Designen är ju för jävla cool, lite lagom retro sådär, och iTunes 8 flyter riktigt bra på macken inlove.gif

 

Annars kan man ju alltid köra in OS 9.2 och lira lite spelklassiker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag ju till och med har originalkartongen kvar, så transport kan ju lösa sig... :borstatanderna:

Blev du av med den? Om inte är jag spekulant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara man kan installera någon form av OSx så funkar dom ju som surfdatorer i all evighet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...