citadell66 Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Hej Mac-vänner! Mitt problem är att jag inte kan dela mitt internet på mac:en till min flickväns PC som har Windows7. Jag har mobilt bredband och har följt stegen i: http://docs.info.apple.com/article.html?path=mac/10.5/sv/8156.html Jag har inte valt någon WEP kryptering utan delar "oskyddat". Min PC hittar mitt trådlösa nätverk, och jag klickar på "Anslut". Anslutningen fungerar och jag blir "ansluten" på min PC. Men samtidigt står det: "internetåtkomst saknas" och jag kan inte surfa. När jag högerklickar på det trådlösa nätverket och väljer Status på PC:n står det: "IPv4-anslutning: internetåtkomst saknas" och "IPv6-anslutning: Nätverksåtkomst saknas" Tacksam för hjälp! Mvh Nils Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Har du valt din Mobila bredbandsanslutning under delning och "Dela din anslutning från”? Har din flickväns PC någon inställning för att ha ett statiskt IP? Stäng av det isf och ställ in den för DHCP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
citadell66 Posted July 3, 2011 Author Share Posted July 3, 2011 Hej! Tack jag fick det att funka nu!! Nils Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.