Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med operatörsupplåsning


Tobb@

Rekommendera Poster

Det är så att jag har beställt en operatörsupplåsning från Telenor till min iPhone 3G S och hämtade ut brevet samt betalade för det igår.

 

När jag startar telefonen med mitt telia kort så händer följande.

 

Startar från avstängt läge med sladden i mellan dator och telefon så får jag fram meddelande att det finns en operatörsuppdatering att hämta, När jag gjort det och startat om telefonen så händer inget. Fortfarande låst till Telenor.

 

När jag istället har telefonen igång med teliakortet och sätter i sladden säger iTunes att mitt simkort inte stöds.

 

Alternativ tre med Teliakortet i och wifi påslaget och går in på Inställningar/Allmänt/Om så kommer det fram en ruta i telefonen att det finns en operatörsuppdatering att hämta och gör jag det samt startar om telefonen händer det inget. Fortfarande låst till Telenor.

 

Kör jag istället med mitt Telenor kort så säger iTunes att det inte finns någon uppdatering att hämta och inget mer händer.

 

Har provat att återställa telefonen 2 gånger utan att det har hjälpt, Har även ringt Telenor och dom har skickat ärendet vidare till Appel så vi får se vad som händer. Men tänkte iaf höra här om någon har en ide vad som kan vara fel eller om det bara är så enkelt att operatörsuppdatering är på G och jag får snällt vänta några dagar eller veckor till :whistling: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Tele2 tog det en vecka efter att man betalat. Det kanske har ändrats annars så funkar det nog om några dagar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay får avvakta och se, Men känns ju lite märkligt att iTunes hittar uppdateringen med Telia kortet men inte med mitt Telenorkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du kör utan SIMkort?

 

Har nu provat det med på alla sätt man kan göra det på och iTunes säger bara att jag har senaste versionen när jag letar efter uppdatering.

 

Provade även Teliakortet igen och där finns det en operatörsuppdateringen att hämta via iTunes men inget händer.

 

 

 

Hittade en annan sak på denna sida

http://support.apple.com/kb/ht1970?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

 

Längre ner står det vart operatörsuppdateringen ligger och filen i min dator heter Telia_se_iPhone.ipcc

 

Borde den inte heta Telenor eftersom det är den operatören telefonen är låst till ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operatörsuppdateringar har inget med upplåsning att göra. Det är bara inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu provat det med på alla sätt man kan göra det på och iTunes säger bara att jag har senaste versionen när jag letar efter uppdatering.

 

Provade även Teliakortet igen och där finns det en operatörsuppdateringen att hämta via iTunes men inget händer.

 

 

 

Hittade en annan sak på denna sida

http://support.apple.com/kb/ht1970?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

 

Längre ner står det vart operatörsuppdateringen ligger och filen i min dator heter Telia_se_iPhone.ipcc

 

Borde den inte heta Telenor eftersom det är den operatören telefonen är låst till ?.

 

Nu orkar jag inte läsa tråden igen, men har du återställ iPhonen? För mig har det inte räckt att vänta på en uppdatering, utan efter återställning kommer beskedet att den uppdaterats.

 

Edit: Ser nu att du återställt två gånger så då var det inte det som var problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är telefonen upplåst :galetglad:

 

Testade mitt Teliakort igen och fick fram på telefonen att jag skulle starta den med iTunes och sen hoppade det bara igång :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...