Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fixa ringsignaler och överföra till iPhone?


starkraft

Rekommendera Poster

Har laddat ner ringsignaler till ihpone i itune, Där ligger dom under program. har även fått över dom till telefonen och där ligger dom på en av appsidorna. Men hur får man dom till att fungerar som ringsingal i telefonen?????. Som ni förstår är jag rätt novis på att hantera itune och iphone, ganska ny ägare till detta. Allså jag vill ha nya ringsignaler i telefonen om det nu går. någon som är hemma på detta?

 

mvh robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vikengunnar

starta telefonen - gå in i Inställningar -> Ljud

och/eller

om du vill ha olika ringsignaler på människor i din adressbok - Öppna dina kontakter - välj ut den du vill ha en ringsignal på - markera Ändra och Ringsignal gå in och välj Ringsignal. då kan du oxå lyssna ca 10s på signalen innan du väljer.

 

i övrigt:

bra att läsa handboken för din tfn....

finns på apple store under support att ladda ner.

(så även info om t ex iTunes eller macar å program)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips på vägen:Med Garageband kan du skapa ringsignaler av vilket ljud som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starta telefonen - gå in i Inställningar -> Ljud

och/eller

om du vill ha olika ringsignaler på människor i din adressbok - Öppna dina kontakter - välj ut den du vill ha en ringsignal på - markera Ändra och Ringsignal gå in och välj Ringsignal. då kan du oxå lyssna ca 10s på signalen innan du väljer.

 

i övrigt:

bra att läsa handboken för din tfn....

finns på apple store under support att ladda ner.

(så även info om t ex iTunes eller macar å program)

 

Jo jag kan (vet det du säger här), men jag får inte till det med dom nya signalerna som jag laddat ner via itune. Signalerna ligger i en app på min telefon, klickar jag på den appen så öppnar den sig. Då får jag fram alla signalerna där så jag kan klicka på dom och lyssna på dom en efter en. Mer kan jag inte göra med dom för dom ligger ju i appen . appen heter 1000 ringsignaler och den finns på min itune med under program på vänster sida . Jag trodde att om man bara synkade över appen så skulle signalerna lägga sig i den avdelningen där man har sina signaler som finns i telefonen när man köper den. men så är det inte ju. så jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få över dom på mina ringsignaler i telefonen så jag kan tex: välja en huvud signal. Det kanske finns program app för detta att överföra dom rätt. för utom itune.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning vad det där är för program och om det ens går att få ut signalerna ur det. Du borde väl ha instruktioner från tillverkarna av appen?

 

Annars så gör man såhär:

  1. Ha en ringsignal. (Filformatet är .m4r)
  2. Lägg till filen i iTunes. Signalen återfinns sedan under fliken Ringsignaler.
  3. Synka ringsignalen till iPhonen. Sedan återfinner du ringsignalen under systeminställningar för ljud osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning vad det där är för program och om det ens går att få ut signalerna ur det. Du borde väl ha instruktioner från tillverkarna av appen?

 

Annars så gör man såhär:

  1. Ha en ringsignal. (Filformatet är .m4r)
  2. Lägg till filen i iTunes. Signalen återfinns sedan under fliken Ringsignaler.
  3. Synka ringsignalen till iPhonen. Sedan återfinner du ringsignalen under systeminställningar för ljud osv.

 

Så du menar att man kan ta vilken signal som helst och konvertera den till m4r, och sedan lägga in den i itnue och synka så ska den komma in i telefonen på sin plats under ringsingaler?. Okej då ska jag försöka mig på detta och se om jag har den gåvan att fixa till det. Ingetligen behöver jag bara en signal som jag har i min xp mini 10, ericsson, först tänkte jag det gick att överföra den via blutoth . nåväl jag återkommer med besked om jag lyckas med sakerna så du vet vad din hjälp betyder. mvh robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...