Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 - AUX - Bilstereo


eask

Rekommendera Poster

Jag har ett AUX-uttag i min bil och skulle vilja kunna spela musik från iPhone trådlöst i bilstereon. Är det någon som kan tipsa om ett sätt att göra det, kanske via bluetooth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför trådlöst?

 

Jag undrar annars om den där tråden är lite ström i oxå eller om man spelar på iPhonens batteri, nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför trådlöst?

 

Jag undrar annars om den där tråden är lite ström i oxå eller om man spelar på iPhonens batteri, nån?

Nej det är inte ström i vanliga AUX-ingångar. En AUX-ingång är en vanlig stereo-ingång vanligast med 3,5mm eller 2st RCA-kontakter.

 

eask:

Det finns bluetooth-adaptrar som kan ta emot ljud via bluetooth och skicka ut till 3.5mm. Oftast batteridrivna.

Kan inte ge dig några produktnamn men det bör finnas på åtminstone en av de närmaste elektronikkedjorna eller en av de vanliga online-butikerna.

 

EDIT:

Ja varför trådlöst. Är mycket snabbare att bara trycka i en 3.5mm på iphonen. Drar säkert mindre batteri också. Menmen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådlöst för att jag annars måste ta av skalet på mobilen för att sladden jag har ska sitta kvar! Så det är antingen trådlöst eller hitta en sladd som passar bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SonyEricsson har många blutooth adaptrar som fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill ha en laddkabel som tar ut ljud ur bottenkontakten på telefonen. Typ Kensington Liquid Aux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...