Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Datorn stänger av sig, strömmen bryts!

tipexx

Recommended Posts

Nu är det andra gången datorn stänger av sig i natt. Strömmen bryts helt, den gröna lampan på nätadaptern vill inte lysa. Datorn går bara på batteriet nu. Hjälp!

När jag startar om den efter varje avbrott så har klockan och datum ställts om till 2008 och jag måste ställa in den manuellt. Vad är det som händer? Allt detta började efter att jag installerat Java uppdateringen igår.

Datorn är bara några månader gammal och redan problem...det förväntade man sig inte när man betalt 11000:-

Hej tipexx!

Ledsamt att din ny dator redan strular. Det blir så ibland.

Det känns inte helt troligt att detta fel är relaterat till java-uppdateringern - men jag kan ha fel.

Att du får ställa om klockan beror på att datorn får helt slut på ström - datorn får inte ens ström från batteriet. Du skulle kunna pröva att stänga av den och låta den ladda en hel natt - eller något liknande det. Tänds inte lampan på laddarens magsafe-kontakt är det dock ingen idé.

Ta med datorn till närmaste Apple Service Provider. Har du inte gjort något riktigt riktigt konstigt med dator - eller typ tappat den i golvet eller skadat den - så är det ett garantiärende.

Flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...