Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skivan sitter fast i datorn!


Tjuven77

Rekommendera Poster

Hej

 

Har en dvd skiva som fastnat inne i datorn.

När jag matar ut så försöker datorn mata ut den, Datorn gör några försök och sen ger den upp och skicvan sitter kvar.

 

Är det någon som har några tips eller måste jag lämna in den och få hjälp med att ta ut den mekaniskt??

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland händer det att min burk inte ens kan känna igen att jag stoppat i en dvd skiva och jag kan då inte heller mata ut osv. Har du provat att starta om datorn? Det låter fånigt men det har hjälpt mig. Efter omstarten så kan jag mata ut skivan alt den spottas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har en dvd skiva som fastnat inne i datorn.

När jag matar ut så försöker datorn mata ut den, Datorn gör några försök och sen ger den upp och skicvan sitter kvar.

 

Är det någon som har några tips eller måste jag lämna in den och få hjälp med att ta ut den mekaniskt??

 

MVH

 

Dubbelhäftande tejp och en osthyvel

fäst tejpen på hyveln för in den tryck försiktigt, prova samtidigt att mata ut ! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill minnas att man kan hålla nere musknappen vid omstart av datorn för att få ut skivor. Men det kanske inte funkar i ditt fall.

 

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Hjälp;

 

Om det inte går att mata ut en CD- eller DVD-skiva

Om du inte kan mata ut en CD- eller DVD-skiva provar du följande:

 

Avsluta alla program som använder filer på skivan och försök igen.

 

Öppna Skivverktyg (i mappen Verktygsprogram i programmappen), markera skivan och välj Arkiv > Mata ut.

 

Välj Apple-menyn > Starta om, och håll sedan musknappen eller styrplattans knapp nertryckt tills skivan matas ut.

 

Om datorn har ett hål för nödutmatning, försätter du datorn i vila och trycker in ett stort, uträtat gem i det lilla nödutmatningshålet (placeringen av hålet varierar beroende på enhet). Tryck bestämt tills skivan matas ut.

 

Om alla andra metoder misslyckas kan du försöka mata ut skivan med hjälp av den fasta programvaran. (Detta fungerar inte på alla datorer. Det fungerar t.ex. inte på Intel-baserade datorer.)

 

Mata ut en CD- eller DVD-skiva med hjälp av fast programvara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...