Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spotify iPad till samsung TV

Peanutboy

Recommended Posts

Hur kan Jag få bild och ljud trådlöst till min Samsung TV från min iPad 1 och iPhone 4. Vill kunna spela Spotify trådlöst till min TV och gärna kunna se bilder/filmer också om det är möjligt!

Tv:n är en Samsung UE40C8705 och den är kopplad till min router här hemma!

Är det en Apple TV 2 som gäller? Eller det finns några bra appar till iPaden?

När det gäller ljud som streamas från datorn så finns en smidig lösning som diskuterats i denna tråd.

När det gäller ljud som streamas från datorn så finns en smidig lösning som diskuterats i denna tråd.

Tack men Jag kör idag med denna lösningen. Tycker räckvidden är för dålig samt att jag vill ha bild överföring också!

Tack men Jag kör idag med denna lösningen. Tycker räckvidden är för dålig samt att jag vill ha bild överföring också!

OK, tolkade ditt inlägg som att du ville spela Spotify trådlöst och, om möjligt, även bild (därav mitt svar).

Apple TV kan jag för lite om, håller precis på att installera den. cool.gif

strömma bild och ljud funkar bra via ATV2 för mig. jag sitter bara 2 meter ifrån enheten och tvn.. har inte provat längre avstånd

strömma bild och ljud funkar bra via ATV2 för mig. jag sitter bara 2 meter ifrån enheten och tvn.. har inte provat längre avstånd

Avståndet mellan iPad och ATV2 är mindre intressant.

Däremot blir avståndet mellan iPad och router samt avståndet mellan ATV2 och router avgörande om man använder wifi för både iPad och ATV2.

Avståndet mellan iPad och ATV2 är mindre intressant.

Däremot blir avståndet mellan iPad och router samt avståndet mellan ATV2 och router avgörande om man använder wifi för både iPad och ATV2.

Tänkte isf. ha nätverkskabel mellan ATV2 och routern. HDMI mellan TV och ATV2. Sen streama Spotify m.m. trådlöst från iPad/iPhone till ATV2.

Vet någon hur lång räckvidden är på ett ungefär? Mellan iPad/iPhone till routern....

jag har ca 2-3meter från router/ipad/atv2 (samma avstånd mellan alla enheter that is)

flyter på riktigt bra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...