Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildskärmen knasig efter uppdatering till Mac Os 10.6.8


bokung

Rekommendera Poster

Har precis uppdaterat till 10.6.8 och ser till min förfäran att skärmen på min Macbook 4.1 har blivit med tigerränder!

Mycket mystiskt. Jag har inte haft några som helst problem med datorn tidigare. Innan uppdateringen var skärmen helt ok. Har kollat på internet efter fler med samma problem men inte hittat något. Det är ju Macbook Pron med det ökända NVIDIA GeForce 8600M GT kortet som ju byttes ut på garantin tidigare på grund av grafikproblem. Dock är mitt kort inte utbytt och har heller aldrig strulat.

 

post-9836-086316600 1309351158_thumb.jpg

Någon som har något förslag här på vad som hänt/hur jag ska göra för att lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvär inte hjälpa dig mer än att säga att jag har samma dator, dvs en MBP 4.1 från 2008 med samma grafikkort och för mig funkar allt utan problem.

 

Låter som ett märkligt sammanträffande dock...

 

Tvivlar på att det hjälper eller har med just detta att göra, men provat att återställa PRAM? Du kan prova med återställning av SMC också, fast det inte ska påverka fel av denna typen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha! De roligaste felen är de som fixar sig själva utan att man gör något. Efter att ha petat in systemskiva för återställning till min senaste säkerhetskopia i Time Machine (som gjordes påpassligt nog innan uppdateringen) så har problemet löst sig av sig självt trots att jag fick kalla fötter och aldrig återskapade från säkerhetskopian. Nu är skärmen normal igen men det kanske är för tidigt att ropa hej än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att ditt grafikkort är på väg att stupa. Det är ju det beryktade NVIDIA GeForce 8600M GT precis som du sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...