Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förlorat SMS, kontakter, mail osv efter återställning


Westbacke

Rekommendera Poster

Jag fick tipset att återställa min telefon iPhone4 pga lite bekymmer med iOS 4.3.3

 

Efter att jag har gjort detta så är alla mina kontakter och sms och mail och inställningar borta! Skall inte detta sparas när man synkar med itunes??

 

Just nu är jag heldeppig för att jag hade så mycket i min telefon. Apparna är det minsta bekymmret. Bilderna hade jag som tur var redan backat separat.

 

Jag har tre backups i min lista och prövar nu den tredje men hitills har det inte gett något. En från idag. TOM en från Mars (där fick jag några program, inte alla och inga kontakter eller mail eller så) En från igårkväll (innan jag gjorde första återställningen) Håller på med denna men har tyvärr inte så stora förhoppningar.....

 

Vad kan jag göra??

 

Tacksam för hjälp!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag blir inte riktigt klok. Skall inte backupen vara just en backup? Dvs man skall få telefonen precis så som den såg ut innan krasch, förlust, återställning osv... Nu när jag gjorde hämtningen från gårdagen så fick jag med hälften av bilderna??? MEn verkar inte vara något annat där.

 

Allting känns konstigt.

 

 

Om man väljer backup i itunes kommer inte hela telefonen att få en backup då? Det står ju i det ena tipset att när man synkar görs en backup? Å andra sidan i det andra tipset står det att itunes inte synkar mailkonton t ex. Så när man återställer telefonen så går det alltid förlorat? Verkar ju idiotiskt,

 

Snälla hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte. Har aldrig haft några problem själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår heller inte hur du inte lyckas återställa telefonen med en säkerhetskopia så du får tillbaks allting.

Har jailbreakat flera gånger och återställt den otalig gånger och alltid fått tillbaks sms,kontakter.

Att programmen hamnar huller om buller på hemskärmarna händer men har inte förlorat någonting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm nu har jag med lite hjälp av min bror lyckats lokalisera åtminstone två backupfiler som innehåller kontakter och sms osv.(sparar ner dem på separat HD just nu) Frågan är bara varför dem inte dyker upp i itunes och hur får jag in informationen i telefonen igen.

 

Allt utom mailen verkar finnas.

 

När jag gjort återställningen med backup så blir skärmen grå och sen måste man starta den genom att hålla inne hem/onoff knapparna verkar som att den hänger sig i återskapandet. Kan det vara så "enkelt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm nu har jag med lite hjälp av min bror lyckats lokalisera åtminstone två backupfiler som innehåller kontakter och sms osv.(sparar ner dem på separat HD just nu) Frågan är bara varför dem inte dyker upp i itunes och hur får jag in informationen i telefonen igen.

 

Allt utom mailen verkar finnas.

 

När jag gjort återställningen med backup så blir skärmen grå och sen måste man starta den genom att hålla inne hem/onoff knapparna verkar som att den hänger sig i återskapandet. Kan det vara så "enkelt"

 

Hur kan du se på backupfilerna att dom innehåller sms?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick igenom alla backuper som jag hittade med programmet i länken.

Efter det gjorde jag en kopia på hela den mappen om något skulle gå fel.

 

Efter det tog jag bort dem i mappen en efter en tills jag hade en kvar som verkade vara den största med mest information.

Gjorde en återställning i Itunes igen med endast denna backupen närvarande och efter ung 8!!! timmar så är nu min telefon

tillbaka i livet med mail och kontakter och sms osv.... Helt otroligt. nu är man glad igen.

 

Men jag har stängt av den automatiska synkningen för sist blev det något fel och senaste synkningen innehöll noll information kanske därför jag haft problem?

 

Svårt att förklara allt här men om någon upplever samma bekymmer så är jag gärna till hjälp om det behövs.

Tack för er hjälp o tålamod.

 

Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du i framtiden både synkar och gör backup. Att bara förlita sig på backupfilen är ingen bra lösning. Helst synka upp i molnet också om nu disken på datorn skulle krascha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du regelbundet synkar med iTunes så finns kontakterna i Adressboken på Mac.

Du behöver dock ha synk med Adressbok påslagen i iTunes för att det ska synka.

Mail har du ingen kopia av i iTunes. Idén med mailprogrammet i iPhone är att använda en IMAP-mail. Då har du all mail på en IMAP-server och alla enheter som synkar mot denna IMAP-server får denna mejl. Google m fl hanterar IMAP-servrar. Även väldigt vanligt med IMAP e-post om du har en egen domän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radiozo:

 

 

Vad menar du med att både synka och göra backup? När jag synkar så blir det ju en backup, eller tänker jag helt fel? Vad innebär det att synka uppe i molnet också? Jag kör tyvärr på en bärbar PC än så länge.

 

 

Raphael:

Jag fick ju tillbaka alla mina mail till slut med en gammal backup( gjord endast via synkning) ungefär på samma sätt som när man tappat sin telefon och vill ha den nya precis som den gamla. Missförstår vi varandra eller är det bara jag som är trög?

 

Grabban:

 

Jo jag har sett den också. Funderade starkt på att försöka det om den inte kommit igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Lindafrån umeå

Letar desperat efter ett svar på följande problem: Alla mina kontakter på iPhone försvann när jag synkade. (Jag gjorde en sak annorlunda: tryckte på Avancerat, Ersätt informationen på IPhonen... och så hela raddan där nedan inkl Kontakter). Alla kontakter finns kvar i Mac:ens Adressbok, men det funkar inte som nedan, att synka tillbaka, trots ifylld ruta om att synka alla adressbokskontakter. Vad göra? Känner mig stressad för jag hade massor av kontakter.

Linda

Om du regelbundet synkar med iTunes så finns kontakterna i Adressboken på Mac.

Du behöver dock ha synk med Adressbok påslagen i iTunes för att det ska synka.

Mail har du ingen kopia av i iTunes. Idén med mailprogrammet i iPhone är att använda en IMAP-mail. Då har du all mail på en IMAP-server och alla enheter som synkar mot denna IMAP-server får denna mejl. Google m fl hanterar IMAP-servrar. Även väldigt vanligt med IMAP e-post om du har en egen domän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de försvinner alltid när man återställer en telefon. Sen får man synka tillbaka dem. Har du valt i itunes att synka från var du nu har dina kontakter?

Läs hjälpen. Den är faktiskt väldigt bra.

 

Det är rätt korkat att klicka i det du gjort för då kommer du bli av med alla ändringar du gör på telefonen samt bli av med alla kontakter du lägger till på din telefon för det kommer ersättas med vad du har på din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...