Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se (små) filmer på iPhone?


hassew

Rekommendera Poster

Har en del kortare filmer på barnen som jag skulle vilja ha med i iPhone?

 

Hur konverterar jag dem till rätt format (vilket det nu är)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att starta iMovie och göra det där..?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Vad heter formatet som fungerar på iPhone?

 

Försökte föra över flera filmer som jag tagit med min SE K800i. (via iTunes naturligvis). En fil gick bra men inte de andra konstigt nog...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vad heter formatet som fungerar på iPhone?

 

 

Videoformat som stöds: H.264-video upp till 720p, 30 bildrutor/sekund, Main Profile nivå 3.1 med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov. MPEG-4-video upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov. Motion JPEG (M-JPEG) upp till 35 Mbit/s, 1280 x 720 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, ljud i ulaw, PCM-stereoljud i filformatet .avi

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone kör med H.264-kodade filmer. Slutar filmerna med .mp4, så är sannolikheten stor att den klarar av det – om inte det är för hög datahastighet.

 

Men använder Du iMovie och/eller Handbrake, så slipper Du fundera på sådant. Båda har iPhone-specifika inställningar som går att använda direkt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handbrake. Välj iPhone/iPhone 4 i menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Handbrake. Då väljer jag iPod så funkar det både på min iPod och iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack allihop.

 

Har ingen iPod, men dottern har en så sista tipset kan vara bra för då är det lätt för henne att ladda ner filmerna på lillebror :o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste precis igenom pdf-handboken för telefonen och sprang på detta:

 

"Så här konverterar du en video så att den fungerar med iPhone: Markera videon i iTunes-biblioteket och välj Avancerat > Skapa version för iPod eller iPhone. Överför sedan den konverterade videon till iPhone."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste precis igenom pdf-handboken för telefonen och sprang på detta:

 

"Så här konverterar du en video så att den fungerar med iPhone: Markera videon i iTunes-biblioteket och välj Avancerat > Skapa version för iPod eller iPhone. Överför sedan den konverterade videon till iPhone."

 

Jaha....men om filtypen inte stöds av iTunes hur har du tänkt att du ska kunna importera den till iTunes och göra allt det där?

 

Om ni inte vet svaret så gissa inte för det blir bara fel.

 

Följ rådet att installera Handbrake och konvertera filen till rätt format för iPhone.

Öppna programmet och tryck på "Toggle Preset" i högra hörnet.

Där kan du välja förinställda parametrar för olika hårdvara typ iPhone

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes tar emot filmen och kan spela upp den, accepterar det kommando jag skrev om ovan, men lik förbannat så förs den inte över tilltelefonen.

 

Får använda Handbrake i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes tar emot filmen och kan spela upp den, accepterar det kommando jag skrev om ovan, men lik förbannat så förs den inte över tilltelefonen.

 

Får använda Handbrake i alla fall...

 

Om det går att importera till iTunes ska det går att föra över till iPhonen.

Då gör du något annat fel men enklast är alla fall att använda Handbrake

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fört över filmer till iPhone förut någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@lappen71,

 

ja . En av filmerna jag tog med samma SE-telefon som jag nämnt ovan gick alldeles utmärkt att föra över. Inte de andra...

 

Frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

valterp@home.se

Jag har provat appen Air Video i iphone 4. Funkar. Den konverterar filmer till iphone format. Filerna ligger-läggs på pcn. Jag kör det över wifi hemma, dvs filmen streamas. Men den går väl att ladda ner till phonen också, dvs den konverterade filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...