Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spam från Microsoft ?


Lurifax

Rekommendera Poster

Var det verkligen nödvändigt att spamma tips-sektionen med detta?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av den anledningen att det är ingen "nyhet". Kommer spam från allehanda möjliga ställen sommartid.

"Microsoft" inget undantag..

 

Alla de som fått mail från Skatteverket om att de inte betalt skatt...ex.vis

 

Flyttar tråden till Papperskorgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tycker ju att så stora företags jurister borde reagera. Man undrar ju hur många som nappar på detta och blir lurade.

Det borde vara svårare för riktiga erbjudanden att locka folk att svara, när detta skrämmer dom.

Ungefär som arton busringningar till brankåren. Den nittonde åker dom inte ut på och huset brinner ner. sorry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tycker ju att så stora företags jurister borde reagera. Man undrar ju hur många som nappar på detta och blir lurade.

Det borde vara svårare för riktiga erbjudanden att locka folk att svara, när detta skrämmer dom.

 

De allra, allra flesta blir inte lurade. De inser förmodligen att de inte kan vinna i ett lotteri som de aldrig har deltagit i...

 

Men visst är det ett problem. Ett problem som ingen ännu har någon bra lösning till. En bra lösning hade varit en nyhet.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom orkade inte ens fejka email-adressen som den skickades från. Vilka lata spammare.

eljanna at gnet.tn känns inte värst microsoft. Hade dom valt att fejka avsändare från award@microsoft.com eller liknande hade jag nog lagt ner 2 sekunder mer innan jag avfärdade det som spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är det ett problem. Ett problem som ingen ännu har någon bra lösning till. En bra lösning hade varit en nyhet.

Skräpfiltret som finns i de flesta kompetenta e-post klienter?

Apple Mails filter är ovanligt kraftfullt men Google GMails är inte dåligt heller.

Hitintills har Google GMail fångat 100% av skräp som letat sig fram till min e-post låda.

Möjligtvis att man kan störa sig på all denna dyrbara bandbredd som förbrukas av skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skräpfiltret som finns i de flesta kompetenta e-post klienter?

Apple Mails filter är ovanligt kraftfullt men Google GMails är inte dåligt heller.

Hitintills har Google GMail fångat 100% av skräp som letat sig fram till min e-post låda.

Möjligtvis att man kan störa sig på all denna dyrbara bandbredd som förbrukas av skräp.

 

Nej, det kallar jag inte en bra lösning. Inte så pass bra att den löser problemet helt iaf. Jag får fortfarande 4-8 spam om dagen till Gmail, men vad värre är: Gmail markerar ibland "riktiga" brev som spam. Detsamma gör även Apple Mail. Jag förstår inte heller varför, för helt plötsligt kan fullt legitima brev – vars avsändare är samma och innehållet inte särskilt konstigt – markeras som spam.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kallar jag inte en bra lösning. Inte så pass bra att den löser problemet helt iaf. Jag får fortfarande 4-8 spam om dagen till Gmail, men vad värre är: Gmail markerar ibland "riktiga" brev som spam. Detsamma gör även Apple Mail. Jag förstår inte heller varför, för helt plötsligt kan fullt legitima brev – vars avsändare är samma och innehållet inte särskilt konstigt – markeras som spam.

Jag håller med om att det inte är en perfekt lösning, men i brist på bättre....

Du måste träna filtret genom att tala om för den när den gör fel, något jag gjorde alldeles nyss när GMail markerade ett massbrev från :propellerbaver: . Tror inte att det kommer att upprepas med brev just från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det inte är en perfekt lösning, men i brist på bättre....

Du måste träna filtret genom att tala om för den när den gör fel, något jag gjorde alldeles nyss när GMail markerade ett massbrev från :propellerbaver: . Tror inte att det kommer att upprepas med brev just från dem.

Massbrev från propellerbäver? Trodde inte han hade tid att spamma, han jobbar ju som smiley här! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...