Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beats by Dr.Dre Studio


iSeb

Rekommendera Poster

Hej,

Någon som har erfarenhet av batteritid på Studiolurarna?

Jag köpte mina här om veckan, har använt dom i 10h ca och sen tog batteriet slut (de som följde med vid inköp, Duracells 1.5V AAA), inte tvärslut, men så att ljudet stängs av och sätts på.

Har inte spelat speciellt högt med dem (eftersom det för övrigt är bland det bättre ljudet jag lyssnat på).

Frågade återförsäljaren och fick som svar att de bör räcka i ca 2-4 veckor vid normal användning och om man stänger av dessa när man inte använder dem, vilket jag ändå anser mig gjort.

 

Någon som har erfarenheter av detta?

 

/Sebbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga vad du har testat innan, ifall Beats By Dr.Dre kan producera något du skulle säga är bland det bättre ljudet du lyssnat på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Enklast vore väl att testsa med helt nya batteri och om det blir samma resultat, då se över det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Va va vänta, drivs beats av batteri? Är de BT-lurar eller?

 

Beats Studio använder batteri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R_Stalhandske

Beatslurarna har aktiv förstärkning (för att spara på telefonens batteri kanske?) och brusreducering, därför har de batteri. Blåtand har de dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga vad du har testat innan, ifall Beats By Dr.Dre kan producera något du skulle säga är bland det bättre ljudet du lyssnat på?

 

 

Av hörlurar att jämföra med så är det det bästa jag lyssnat på ja. Har jämfört med Solo HD och ett par Denon AH-D1100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast vore väl att testsa med helt nya batteri och om det blir samma resultat, då se över det hela?

 

 

Sant, tyckte det var lite konstigt bara att de inte skulle hålla maxtid med de batterierna man fick med. Enligt mina beräkningar höll dom i ca 10h.

Hur som.. ingen som har några bra och klara fakta på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI

Har testat med andra batterier nu och har nog kommit fram till att de batterierna jag fick med måste varit bra gamla så de nya, fräsha, batterierna har räckt ett par dagar nu om man stänger av dem när man inte använder dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...