Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallera program efter uppgradering till OSX Lion?


woolke

Rekommendera Poster

Tänkte fråga en sak ang Max os x Lion som någon kanske kan svara på.

Kommer jag behöva ominstallera program som tex Logic m.m. efter jag har uppgraderat till Lion från Snowleopard eller hur fungerar det?

 

Tacksam för svar.

 

MVH Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet! Jag förtydligade din rubrik lite. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga en sak ang Max os x Lion som någon kanske kan svara på.

Kommer jag behöva ominstallera program som tex Logic m.m. efter jag har uppgraderat till Lion från Snowleopard eller hur fungerar det?

 

Tacksam för svar.

 

MVH Jimmy

 

Hek.

Mitt råd är att vänta och uppdatera till Lion och se hur hur andra upplever alla förändringar.

Din dator fungerar ju lika bra i nuvarade utförande.

Normalt behöver man aldrig ominstallera program vid uppgraderingar.

Nu är skillnaden den att många program upphör att fungeera.

Du kan läsa lite om det här

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.393276/se-om-dina-program-funkar-med-os-x-lion?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MacWorldArtikelimport+%28MacWorld+artikelimport%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man uppgraderar så finns programmen kvar.

Däremot kan det finnas äldre program som inte fungerar med nya operativsystemet, ofta handlar det om att mjukvarutillverkarna har hittat på egen kod istället för att använda Macens inbyggda rutiner. Framförallt gäller detta program konverterade från Windows och Linux-världen. Dessa program behöver uppgraderas till ny version för att fungera med Lion, och jag tror att många av dessa programmerare sitter med den uppgiften just nu. Dock kan det dröja längre med open source-projekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...