Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låg upplösning i 3g-nätet


d_st02

Rekommendera Poster

Jag har länge irriterat mig på att de blir så låg upplösning på youtube när man surfar med 3G, samma sak gäller ju typiskt nog också ipaden och Jag undrar om

det finns nån inställning nånstans där man kan få normal upplösning även i 3G nätet?

 

Jag förstår att det är för att spara datamängd på sitt mobilabbonemang och att det inte skall belasta nätet så mycket men det vore väldgt trevligt att kunna

kolla youtube klipp i såppas bra kvalitet att det inte ser ut som mosaik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge irriterat mig på att de blir så låg upplösning på youtube när man surfar med 3G, samma sak gäller ju typiskt nog också ipaden och Jag undrar om

det finns nån inställning nånstans där man kan få normal upplösning även i 3G nätet?

 

Jag förstår att det är för att spara datamängd på sitt mobilabbonemang och att det inte skall belasta nätet så mycket men det vore väldgt trevligt att kunna

kolla youtube klipp i såppas bra kvalitet att det inte ser ut som mosaik.

 

Du kan ändra detta om du jailbreakar och installerar exempelvis 3G unrestrictor som lurar program att tro att du är uppkopplad via trådlöst nätverk även när du inte är det. Om du inte jailbreakar finns det i dagsläget inget att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tror att det kan bli bättre om du går in på youtube vis safari istället. Har för mig att bara appen har den begränsningen och inte hemsidan. Jag lovar inget för jag är för lat för att testa nu. Lycka till och svara gärna på hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Alltså jag tror att det kan bli bättre om du går in på youtube vis safari istället. Har för mig att bara appen har den begränsningen och inte hemsidan. Jag lovar inget för jag är för lat för att testa nu. Lycka till och svara gärna på hur det gick.

 

Det stämmer. Gå till m.youtube.com istället och kolla på filmerna där så blir de i rätt bra upplösning. Se bara till att alternativet "HQ" är valt under filmen, annars blir det usel lågupplöst film av det hela även på sajten. Jag har helt slutat använda appen sedan jag upptäckte detta, korkad begränsning.

 

Tänk dock på att högre upplösning betyder mer datatrafik om du har en begränsning på ditt 3G-abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajjamensan de funkade fint både på iphonen å paddan :) Enda Jag stör mig på nu är att de inte går att göra inlägg här med paddan, bara datorn å iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda anledningen till att jag jailbreakar min Iphone. Kan inte begripa varför de har en sån begränsning. Samma begränsning finns i alla appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu jävlar har jag löst de så att de går att skriva inlägg även me paddan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...