Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trycka ner scrollen eller tum-knapp..


Tankadin

Rekommendera Poster

Jag har en spel-mus inkopplad till min iMac och i t.ex WoW så har jag autorun när jag trycker ner scrollen (mellan vänster o höger musknapp).

Men när jag trycker på den så öppnas Dashboard. Och knappen vid tummen använder jag en viss attack till i spelet, men när jag trycker på den

så får jag samma effekt som att trycka på F3 på tangentbordet, dvs alla rutor kommer upp. Hur kan jag fixa till så att Mac Os X inte reagerar på

dom knapparna alls? Jag vill bara använda dom till spel, och eventuellt gå bakåt i webläsaren med tumknappen (som det brukar vara).

 

Förstår ni hur jag menar? Jag vet inte hur man kan fixa det här, blir KRÄJZY. totaltgalen.gif

 

Hjälp? Kramis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh, allvarligt? Finns det ingen som vet hur man gör? superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i systeminställningar? Jag vet inte hur det ser ut där om du använder någon special-mus, men det borde vara där man börjar titta... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in under inställningarna för Exposé under Systeminställningar. Där väljer du bort de respektive musknapparna för Exposé och Dashboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att bocka för

 

Förstår inte vad det har med något att göra överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in under inställningarna för Exposé under Systeminställningar. Där väljer du bort de respektive musknapparna för Exposé och Dashboard.

 

Grymt! Tack som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mappar om funktionsknapparna, och kan mycket väl påverka hur din mus funkar också. Har du testat?

 

men det var musen jag hade problem med, inte FN-knapparnana på tangentbordet. men det har löst sig nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...