Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hårddisk i MBP ''tuggar''!


tunes

Rekommendera Poster

Hey,

 

 

Har en Macbook pro 13'' som är två dagar gammal, och har ett litet problem.

Den låter hela tiden från hårddisken som om den jobbar, det där surrande/tickande ljudet som brukar höras när man startar datan eller kör igång ett program..det är altså inte fläkten som låter.

 

Det är sjukt störande när man sitter och skriver eller jobbar med datan. Ni tänker säkert att jag är petig och att det ska låta så, men det är så HELA tiden..aldrig tyst.

Syrrans MBP 13 från 2010 är helt tyst och har flera polare som har likadan som jag som inte låter så.

 

Tänkte kolla om det är fler som har samma sak som jag och om någon vet vad man kan göra åt det? Kan man fixa det själv på något sätt eller ska den lämnas in/bytas ut?

 

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara lyfta luren och ringa Apple på måndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men grejen är de att ja köpte en likadan för en månad sen ungefär, hade samma problem så ja lämna tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Köpte en ny nu igen och det är exakt samma! hårddisken bara tuggar och tuggar.

 

Ringde apple när ja hade den första datan, dom bad mig göra några tester och thats it, blev inge bättre.

Den är inte köpt direkt från apple så de kanske blir krångligare då.

 

 

Tack för svar iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, skillnaden ligger i om du köper från applestore så är det distansköplagen som gäller, precis som vid alla postorderförsäljning. Dvs, du har 14 dagar på dig att undersöka och godkänna produkten.

 

Har du köpt den i butik så gäller konsumentköplagen, dvs har du brutit förpackningen så kan den inte återlämnas OM inget annat avtalats. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med en APR och snacka med dom

 

Är du inom de 90 första dagarna så har du fri telefonsupport med Apple, prova ring och snacka med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, ska ringa till apple imorn och gå till butiken där ja köpte den..återkommer om vad som händer.

 

Hoppas bara att dom gör något åt det och inte bara säger att det ska vara så. Isf är det väl bara att gilla läget, drygt eftersom dom här datorerna ska tydligen va så bra och dom är ju inte så billiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...