Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SIM låst?


Helga Handfaste

Rekommendera Poster

Helga Handfaste

Helt plötsligt var min iphone 3gs simlåst. Batteriet var nästan slut så jag satte den på laddning. När jag skulle använda den så var telefonen låst och min pin kod funkar inte. Tryckte in den två gånger för att jag trodde att jag råkat trycka fel siffra. Nu har jag en gång kvar och vågar inte prova igen. Fast mobilen är på kan jag inte ta emot samtal utan mobilsvar går igång direkt.

Är det någon som vet vad jag ska göra? Måste jag vänta ända till måndag för att få hjälp via telia?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är din PIN-kod du knappar in?

Det är inte som så att du blandat ihop din PIN-kod med en egenvald låskod som du kanske har på din iPhone?

 

Annars är det bara att kolla upp din pin-kod bland de grejjer du fick av telia när du skaffade sim-kortet. Där borde du också ha din PUK-kod som du kommer få använda om du gissar fel med PIN-koden. Men du kanske har förlagt dom? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att den är sim låst? Står d så när du startar om den eller i allmänna inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helga Handfaste

I hörnet står det "låst Sim" och sedan står det "ange pin kod". Där knappade jag in min personliga kod. För det är den jag tror att jag ska knappa in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helga Handfaste

... Ja, jag kanske har lagt dom på ett "bra" ställe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låsa upp den. vad har du för baseband?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hörnet står det "låst Sim" och sedan står det "ange pin kod". Där knappade jag in min personliga kod. För det är den jag tror att jag ska knappa in...

Denna personliga kod, var kommer den ifrån?

Precis som jag skrev ovan, är det en låskod för iphone så är det EJ en PIN-kod för ditt SIM-kort.

 

Du låter ganska överraskad att få knappa in PIN-kod så jag gissar att du inte använt den på länge.

Kanske är din PIN-kod rent utav den Telia skickade med när du fick ditt SIM-kort. Isf står även din PIN-kod på resterna av det plastkort som du pillade ur ditt Micro-sim-kort ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helga Handfaste

Koplimi, tack! Hittade koderna och fick upp telefonen!

Jag älskar det här forumetbultandehjarta.gif

Du har räddat mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koplimi, tack! Hittade koderna och fick upp telefonen!

Jag älskar det här forumetbultandehjarta.gif

Du har räddat mig!

Härligt att höra!happy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...