Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker större tangentbord än apples trådlösa


Neverzun

Rekommendera Poster

Hej

Har ägt en iMac i 3 dar nu men gillar inte det trådlösa (och jättelilla) tangentbordet som man fick med.Är för platt för en van Pcanvändare som man är... Tänkte fråga om det trådade är större eller om jag annars måste hitta ett Pc-tangentbord som är kompatibelt med mac.. Vill gärna ha med "media knappar" (start,stopp,spola etc) Har försökt att googla men inte hittat det jag sökt.

Hoppas någon här kan hjälpa mig:)

Kan tillägga att det ska helst inte kosta allt för stora pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har införskaffat Microsofts bord: http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_keyboard_bluetooth®_mobile_6000-11376294 En sak som dock irriterar är att de bytt alt-knapp och kommando-knapp på vänstra sidan med varandra, jämfört med Apples naturligtvis beroende på att Windows kör annat upplägg. En annan sak är att delete-knappen ligger nära returknappen vilket ibland får oanade konsekvenser. Annars är det större och lite lättare att arbeta med .. förmodligen bättre för de med större fingrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media-knappar finns på Apples tangentbord. Det är F7-F9 för bak (kort tryck = föregående, långt tryck=spola bakåt) , stopp/start och fram (funkar som för bak), samt F10-F11 för volym.

 

Alla PC-tangentbord med USB-sladd funkar annars med Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Logitechs Mactangentbord så knapparna stämmer - större än Apples, fler extrafunktioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Jo självklart fattar jag att det är individuellt vad man vill ha för tangentbord men det är just att detta trådlösa absolut inte passar mig då det känns som på en bärbar.. Vet att de flesta(kanske all) usbtangentbord funkar i mac men det jag undrar då är ju,, funkar även "multimediaknapparna" även om tangentbordet inte är kompatibelt med Mac.. Sen har jag även förstått att vissa knappar byter plats men det går ju å lista ut när man väl köpt ett.

" begekand" ska kolla upp det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som önskar att Apple börjar tillverka ett trådlöst tangentbord med numerisk del?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Neverzun!

 

Varmt välkommen till detta forum! :)

 

Tog en snabb surf för att se om jag inte kunde chippa in något till denna tråden.. Men jag insåg att de ju faktiskt är svårare än man skulle kunna tro.

Med kriterierna svensk teckenuppsättning, mediaknappar och officiellt Mac OS stöd, finns verkligen bedrövligt lite att välja på.

 

Tangentbordet set_lo tipsar om verkar ju väldigt bra - ett av få som känns som ett säkert val. Att option och command sitter omvänt hade iofs retat gallfeber på mig - de problemet lär finnas på flera tangentbord.

 

Sorry att jag inte kan bidra med så mycket. Önskar dig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack fps..:)

Har faktiskt börjat vänja mig vid detta trådlösa tangentbord så det är inget problem längre:) men tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...