Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook unibody startar inte efter 10.6.8 update


richardtenggren

Rekommendera Poster

richardtenggren

Hej, igår så uppdaterade jag till 10.6.8 men han åka hemifrån innan det var klart. Så när jag skulle starta datorn nu i morse. Utan den stannar vid appleloggon och den snurrande grejen.

 

Jag har testat säker start, utan att de händer något. Jag har tryckt alt+cmd+p+r utan någon förbättring. Tyvärr befinner jag mig hos mina föräldrar och har inte tillgång till orginal skivan. Tänkte ladda ner en skiva och reparera med, men såg att alla typ krävde dual-layer. Någon har kanske något tips? Win7 via bootcamp fungerar utan problem.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gör en sk Säker start. Innan startljudet kommer trycker du ner SHIFT och häller den nere till du ser en "förloppsindikator" under snurran.

Denna omstart tar lång tid men är helt ofarlig. Den reparerar i viss mån dåliga startfiler mm.

 

Kommer du in i skrivbordet, startar du om som vanligt och håller tummarna att det var så enkelt.

 

Om inte så tar vi det sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

richardtenggren

Gör en sk Säker start. Innan startljudet kommer trycker du ner SHIFT och häller den nere till du ser en "förloppsindikator" under snurran.

Denna omstart tar lång tid men är helt ofarlig. Den reparerar i viss mån dåliga startfiler mm.

 

Kommer du in i skrivbordet, startar du om som vanligt och håller tummarna att det var så enkelt.

 

Om inte så tar vi det sedan.

 

Hej, som jag skrev innan har jag försökt med säker start ett tiotal gånger, de kommer aldrig upp någon förloppsindikator.. Så förklara gärna nästa steg, just nu laddar jag hem en osx skiva som jag tänkte lägga in på ett usbminne och "reparera" med.

 

Tack på förhand!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Det är reparation av disk som gäller.

 

Läste lite för fort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

richardtenggren

Det är reparation av disk som gäller.

 

Läste lite för fort...

 

Antog det jag med, så hoppas det går bra, annars är det bara spara allt från win7 och blåsa om osx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...