Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Laddning av batteriet i MacBook Air

stena37

Recommended Posts

Jag har köpt en MacBook Air men glömt laddningskabeln hemma.

Där jag befinner mej finns en MacBook 13" med laddkabel. Kan jag använda den för att ladda min MacBook Air?

Tacksam för svar

/ Sten

Det enda jag kan svara är att till Macbook 13 är det en 60w laddare och till MacBook Air en 45w.

I din Macbook sitter ett inbyggt batteri på 35 Wh, i 13 varianten 63,5 Wh.

Jag hade inte vågat stoppa laddaren i Airen.

Hoppas detta gav dig lite mer på fötterna.

Herregud, sitter och skriver inlägg på MacWorlds forum kl. halv åtta dagen efter midsommarafton.

Detta måste vara det ultimata beviset på att man är skadad.

Där ser man, man lär sig nytt varje dag.

Jag har köpt en MacBook Air men glömt laddningskabeln hemma.

Där jag befinner mej finns en MacBook 13" med laddkabel. Kan jag använda den för att ladda min MacBook Air?

Tacksam för svar

/ Sten

jag har för mig att kontakten för att ansluta laddaren ser annorlunda ut på en MBA, men om den passar borde det inte vara något problem.

Edit: kikade vidare. Jo, det funkar, och det funkar även med en 85W-laddare till en MBP. Det som inte funkar är att gå åt andra hållet - att använda en laddare till en MBA för att ladda en MB eller en MBP.

Bo_H har helt rätt. Du kan utan problem använda en laddare från MBP (13", 15", 17") på in Air.

Problemet blir om du går baklänges, då 45W inte räcker för att ladda en större dator, jo, om den inte används med det skulle ta lång tid.

Se det såhär, hade det inte varit lämpligt hade Apple inte använt samma anslutning till sina modeller.

Tack för alla svar!

Det funkade bra och nu kör vi Airen som vanligt.

• 1 month later...

Problemet blir om du går baklänges, då 45W inte räcker för att ladda en större dator, jo, om den inte används med det skulle ta lång tid.

Jo, det funkar faktiskt ganska bra. Men det tar mycket längre tid, naturligtvis. Jag har en MacBook Air och min sambo har en MacBook, vi använder varandras laddare ofta.

Vilken effekt är det förresten på magsafe-sladden på Apple LED Cinema Display? Den fungerar ju till alla bärbara Macar och jag har inte hört att det skulle vara skadligt att använda den till Air?

Jo, det funkar faktiskt ganska bra. Men det tar mycket längre tid, naturligtvis. Jag har en MacBook Air och min sambo har en MacBook, vi använder varandras laddare ofta.

Vilken effekt är det förresten på magsafe-sladden på Apple LED Cinema Display? Den fungerar ju till alla bärbara Macar och jag har inte hört att det skulle vara skadligt att använda den till Air?

Apple.se

Cables

Built-in Thunderbolt cable

Built-in Universal MagSafe cable (up to 85W)

Effekten kan inte skada. Se till att nätdelen/laddaren har rätt spänning!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...