Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte nät, "ingen service"


Elut

Rekommendera Poster

Har nyss fått en iphone 3g som har funkat jättebra, den är knappt använd. Jag har återställt den till fabriksinställningar och uppdaterat. Men, nu till problemet: den verkar inte hitta något nät.. Uppe i hörnet där det ska stå ex "Telia" står det "ingen service". Nån som har stött på samma problem? Jag har halebop.

Går man på operatörsinställningar kommer det bara upp "begränsat nätverk".. Har provat det mesta, startat om ett x antal ggr osv. Mkt tacksam för hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den operatörslåst av något annat bolag än telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med ett simkort från Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå runt med den i olika miljöer för att se om den visar "ingen service" konstant.

Där jag bor är det vanligt att Telia jobbar på radiomasten (de förbereder för 4G nätet) och varje gång de gör detta så blir det "begränsad kapacitet" i deras nät (går att se på täckningskartan på deras support-sidor) och det innebär "ingen service" i telefonen varje gång. Sen när de är klara så fungerar det igen.

 

Som värst var det så här i tre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat med sim från telia, samma sak då. har varit med den till telemäklarna och en kille där fixade till den. Enligt han var felet att den trodde att det var ett telia sim fast det är halebop eller nåt sånt.. han sa att det var en engångsgrej och att det inte borde hända igen efter att han fixa de. Meeen sen blev det samma skit igen :S den är köpt genom min kompis farsas företag, och den är inte jailbreakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Var är den köpt, Telia, Teleprofsen mm

Gå dit och klaga...

Låter mystiskt, problemet som du förklarar brukar uttrycka sig i att 3g eller mms inte fungerar, ringa går alldelles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med min 3G, som började torsdag natt.

Gjorde fabriksåterställning. Hjälpte inte. Kontaktade Telias support, som kunde konstatera att den funktionen i mitt abonnemang var avaktiverad hos dem. (Varför???) De satte igång den igen. Men det fungerade ändå inte. Testade mitt simkort i annan telefon, och där fungerade det.

Det som löste det hela var att gå in i inställningarna -> Allmännt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk -> Längst ner klicka på Återställ inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med min 3G, som började torsdag natt.

Gjorde fabriksåterställning. Hjälpte inte. Kontaktade Telias support, som kunde konstatera att den funktionen i mitt abonnemang var avaktiverad hos dem. (Varför???) De satte igång den igen. Men det fungerade ändå inte. Testade mitt simkort i annan telefon, och där fungerade det.

Det som löste det hela var att gå in i inställningarna -> Allmännt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk -> Längst ner klicka på Återställ inställningar.

 

Funkar inte för mig :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har haft samma problem med min 3gs. Återställning och byte av simkort gav inget resultat. Lan master i stockholm reparerade för runda 2700 kronor och det fick jag betala själv eftersom den ettåriga garanti gått ut. Samtid går mitt tvååriga bindningstid på Telia förts ut i september. 30% av i phone telefoner går sönder före sin 2 årsdag. Med tanke att apple tjänar mycket bra på iphone borde de vara mer generösa vad det gäller garanti eller bygga in bättre komponenter.

Annars är jag macanvändare och glad iphoneanvändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är extremt snåla när det gäller deras generella garantitider. Borde varit minst två år garanti som det är hos de flesta(?) andra datortillverkare. Efter köp har man endast 90 dagars telefonsupport! Otroligt!

 

Annars är jag mycket nöjd med deras produkter, men det handlar om principen …

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Produkter köpta i Sverige gäller svensk lagstiftning!

Ta en titt i konsumentköplagen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är extremt snåla när det gäller deras generella garantitider. Borde varit minst två år garanti som det är hos de flesta(?) andra datortillverkare. Efter köp har man endast 90 dagars telefonsupport! Otroligt!

 

Annars är jag mycket nöjd med deras produkter, men det handlar om principen …

 

 

Ett års garanti är det normalt på allt i Sverige. Sen har man 3 års reklamationsrätt på fabrikationsfel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...