Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Accepteras nätverks-HDD av iPhoto och iTunes?


Tjelvar

Rekommendera Poster

Ställer en dum fråga, någon måste ju göra det också :-)

 

Funderar på att skaffa en x-tra hdd som man kan komma åt på nätverket, lägga mina bilder, musik och dylikt. Kan program som iTunes och iPhoto acceptera hårddisken? Sitter med en MBA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facing_hell

Jag har haft mitt itunes bibliotek på em extern hdd kopplad till min timecapsule, och det har funkat prima, fram tills idag då itunes biblioteket vart bajs och slutade fungera, men det har funkat som en klocka i nästan ett år, så jag kan endå säga att, JA det funkar, och det sköna är att man kommer åt det från alla datorer i hushållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Forumet! Jag förtydligade rubriken lite och flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tjelvar!

 

Är man trevlig får frågorna vara hur dumma som helst. Din fråga är inte dum alls. Hoppas du står ut med mitt dumma svar. :)

 

Förutom TimeCapsule finns de idag ett massivt utbud NAS:ar (Nätverks HHD:er) som har iTunes-server och som borde funka fint även för iPhoto. Med en sådan NAS skulle du även kunna köra någon Squeezebox-lösning för musiken. http://www.logitech.com/sv-se/speakers-audio/wireless-music-systems

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...