Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte hämta köpt musik


Wendist

Rekommendera Poster

Har nyligen fått problem med iTunes.

När jag försöker köpa musik på iTunes store får jag följande felmeddelande:

 

"iTunes kunde inte hämta ditt inköp.

Du har inte skrivbehörighet för mappen iTunes Media eller en mapp inne i den. Ändra behörigheterna (i Finder) och välj sedan Affär-Leta efter tillgängliga hämtningar"

 

Men när jag öppnar info-rutan för mappen står där att jag har läs- och skrivrättigheter.

 

Jag har provat att använda knappen för "behörighet för samtliga inkluderade objekt".

 

Jag har även hämtat hem ITunes på nytt.

 

 

Är där någon som har något förslag på vad jag kan göra ytterligare?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort det tidigare men gjorde om det nu när du föreslog det, tänkte att det kanske skulle fungera bättre med nya iTunes. Tyvärr fick det ingen positiv effekt alls.

 

Jag tar med en bild av info-fönstret. Är där något skumt där?

 

Thomas

 

 

file:///Users/Thomas/Desktop/Skärmavbild%202011-06-24%20kl.%2016.22.12.png

Edit: Hur faan får man skärmdumpen att visas? De e inge skoj att ha dålig koll på datorer, stjäl en jäkla massa tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Edit: Hur faan får man skärmdumpen att visas? De e inge skoj att ha dålig koll på datorer, stjäl en jäkla massa tid!

 

Du måste först lägga upp bilden på en hostingsida tex http://imageshack.us/. sedan bara klistra in länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

file:///Users/Thomas/Desktop/Skärmavbild%202011-06-24%20kl.%2016.22.12.png

Edit: Hur faan får man skärmdumpen att visas? De e inge skoj att ha dålig koll på datorer, stjäl en jäkla massa tid!

 

Finns en bra klistrad tråd i ämnet..

 

https://forum.macworld.se/topic/113316-hur-bifogar-man-bilder-film-i-ett-inlaegg/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste först lägga upp bilden på en hostingsida tex http://imageshack.us/. sedan bara klistra in länken.

Nej, det måste man inte. Se tråden som mattem länkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det måste man inte. Se tråden som mattem länkade.

 

Kollade lite snabbt innan jag postade missade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första får jag tacka samtliga för visat intresse! smile.gif

 

Känns skönt att folk engagerar sig.

 

För det andra får jag erkänna att det var väl lite svagt av mig att inte kolla nitade poster först.

 

För det tredje så gör jag nu ett andra försök att lägga upp info-rutan från min Mediamapp.

 

Min fråga är väl om jag har missförstått texten i info-rutan. Jag kanske inte har skrivrättigheter?

 

Thomas

post-20714-096465600 1308949236_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Har samma problem på en MacbookAir, kom någon på hur man kan fixa problemet? Har reparerat skivbehörigheter, kört säker start. Datorn kör Lion och jag har plockat hem alla uppdateringar som den kunde hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...