Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vissa appar ser ut som på iphone


d_st02

Rekommendera Poster

Just fått igång min ipad2 och undrar varför exempelvis facebook appen och spotify är väldigt små på skärmen och ser ut precis som på iphone?

Jag har laddat ner spotify på appstore i ipaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar som inte är anpassade för iPad körs i iPhone-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just fått igång min ipad2 och undrar varför exempelvis facebook appen och spotify är väldigt små på skärmen och ser ut precis som på iphone?

Jag har laddat ner spotify på appstore i ipaden.

 

I nedre högra hörnet hittar du en ring med 1x alternativt 2x. Klickar du på detta får du iPhone- resp iPadupplösning på skärmen.

Detta är en snålvariant på iPadanpassning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Jag misstänkte då, hm, Jag får väl nöja mej med de här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Appar som är anpassade för både iPhone och iPad har en plus-symbol i rutan där det står pris. De ska funka lika bra på båda, utan att behöva använda förstoringen i iPad. Leta efter sådana appar bär du surfar appstore på paddan. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det finns ingen iPad-anpassad app för Spotify. Än. Så du måste använda iPhone-appen. När det kommer till andra appar finns det tre alternativ:

1. Gjorda för iPhone. De funkar på iPad men då får du nöja dig med ganska dålig anpassning till paddans skärm.

2. Gjorda för iPad. Funkar inte på iPhone.

3. Universal apps, gjorda för både iPhone och iPad. Om det är en universal app så är det ett plustecken till vänster om prislappen. Se nedan.

post-34045-076671800 1327182690_thumb.png

 

Många bra appar är universal apps, men visst, flera utvecklare har iPhone- respektive iPad-versioner. Då tjänar de ju mer pengar eftersom folk "måste" köpa båda versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...