Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ljud via HDMI till TV?

Rabban

Recommended Posts

Jag har en MBP 13" 2011. En sony och exakt HDMI-adapter som dom sa att det skulle funka att även skicka ljud.

Problemet är att jag endast kan få ljud via macens högtalare, vad gör jag för fel? jag har angett i ljudinställnignarna att jag vill skicka ut via HDMI.

Där står det dock "den valda enheten saknar reglage för ljud ut". varför?

Programmet jag försöker spela upp filmen i är VLC, om det nu spelar någon roll. Hur gör jag för att få ljudet via TVns högtalare?

Tack på förhand.

/förvirrad fd. pc-användare.

Edit:

Nu var inte ljudenhet fliken grå längre. Så nu kunde jag välja det i VLC. Så man kan säga att problemet är löst. Men varför kan man inte ändra ljudet i datorn? är det TVn som sätter stop?

Hur som helst kan ni radera den här tråden!

Problemet är att jag endast kan få ljud via macens högtalare, vad gör jag för fel? jag har angett i ljudinställnignarna att jag vill skicka ut via HDMI.

Där står det dock "den valda enheten saknar reglage för ljud ut". varför?

Nu var inte ljudenhet fliken grå längre. Så nu kunde jag välja det i VLC. Så man kan säga att problemet är löst. Men varför kan man inte ändra ljudet i datorn? är det TVn som sätter stop?

Du kan inte sänka/höja volymen eftersom ljudet skickas ut digitalt.

Volymen sköter du ju på TV'n.

Hej och välkommen till Forumet! Jag flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator

Thomas Ytterberg

Meddelandet är fullt normalt, men också väldigt förvirrande första gången man stöter på det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...