Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte ur "Hörlursläge" med 3GS


UppiNorr

Rekommendera Poster

Helt plötsligt idag så fastnade telefonen i hörlursläge oavsett om jag har hörlurar i eller ej. Jag har inte ens haft i några lurar idag. Det innebär att jag måste slå på högtalaren för att höra folk som jag pratar med samt att jag inte hör några som helst ljud från appar, spel osv utan att ha hörlurar. Vad har hänt? Jag har testat reset (hålla in hem och off/on-knappen), omsynk samt har försökt rengöra hörlursuttaget, utan framgång.

 

Vad ska jag göra? Har sett att andra i några trådar har haft samma fel, men inte lyckats avhjälpa det utan att lämna in den. Det vill jag ju helst undvika då garantin gått ut. :( Någon som har några förslag? Mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett liknande problem för ett tag sen.

Visade sig att jag hade bluetooth aktiverat och min 3GS anslöt mot en "htc tatoo" vad nu det var.

Allt ljud skickades dit.

 

Annars vete 17...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tryck in och ut ett par hörlurar/3.5mm jack och se om det blir bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjorven och arminbag: har testat bägge, dock ej hittat någon lämplig tops för ordentlig rengöring. Men har pillat med papper på en liten ståltråd försiktigt. Inget verkar fungera. Fruktansvärt irriterande eftersom ALLT annat funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjorven och arminbag: har testat bägge, dock ej hittat någon lämplig tops för ordentlig rengöring. Men har pillat med papper på en liten ståltråd försiktigt. Inget verkar fungera. Fruktansvärt irriterande eftersom ALLT annat funkar.

 

Nu ska jag klappa mig själv på axeln och komma med dagens högteknologiska stalltips! Ta en potatissticka (en sån där du har när du kollar om potatisen är lagom mjuk). Linda den några varv med dubbelhäftande tejp (se till att den spetsiga toppen täcks ordentligt av tejpen) och "veva" ner den i hörlursuttaget och gröta runt lite. Dra upp, be till gud eller vem fan som helst, reset:a telefonen igen och TADAAAAAA!!! Den funkar! :galetglad:celb%20%287%29.gif

 

Tack ändå för all hjälp! :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...