Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

me.com i webbläsaren


Psyko

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag löste problemet med att komma åt min epost via Windows Live Mail, men nu måste jag komma åt min inkorg utan programmet installerat, utan internet på min iPod Touch.

Sen är det lite av en framtidssäkring att kunna komma åt eposten i webbläsaren. Känns lite 1998 att behöva lita på ETT program på EN dator för att komma åt eposten...

 

Jag har provat fixa saken genom Hotmail, men hotmail verkar bara godta POP3-serverar, och godkänner bara portarna 110 och 995 för inkommande epost, när mitt me.com-epostkonto använder port 993 :/

 

Tack på förhand :)

 

 

Mvh

Psyko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad ditt problem är.

Du når din Mobile Me-epost på nätet genom att logga in på www.me.com.

Denna fungerar med flera olika webbläsare.

 

Förstår inte vad Hotmail eller Windows Live har med Me.com att göra... vad är det du försöker göra?

 

Och vad menar du med ETT program och EN dator för e-post?

Mobile Me (www.me.com) är en molnbaserad tjänst som synkar ihop flera enheter.

Du kan komma åt e-posten via dator, en iPhone, iPad eller iPod touch. Antingen via det inbyggda mail-programmet, eller via webbläsaren. Mobile Me använder IMAP och detta fungerar med alla e-postklienter som stödjer IMAP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl precis det som är problemet. När jag loggar in på me.com med min @me.com-epostaddress (som jag egentligen skapade som iCloud-konto i iOS5b1) skickar sidan vidare mig till Find my iPhone, jag kommer således inte åt mailen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev dubbelpost, kan mod sammanfoga?

Tänkte fortsätta föregående inlägg.

 

Om jag loggar in på me.com med min iCloud-address skickar servern mig till me.com/find, oavsett vad. Jag har provat webmail.me.com, som skickar mig till me.com/mail, som skickar mig till me.com/find :( Både inloggad och utloggad, inget funkar.

När jag däremot skriver in min me.com-address byts find my iphone-loggan ut mot mail, kalender osv ikoner, jag väljer mail och loggar in, funkar ej:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev dubbelpost, kan mod sammanfoga?

Det gör inget att du postar två gånger på raken (så länge det inte blir spam av det hela). Jag låter det vara som det är. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det inte funkar för dig ... jag har gogglat runt lite för att se om jag hittar något

 

För att köra hotmail (utan http) krävs att du betalar (Hotmail Plus).

Det de flesta gör är att ha ett annat konto som "pollar" ditt hotmail-konto regelbundet. Ett som funkar bra är izymail. Det är gratis att testa, men kostar pengar, även om det är relativt billigt. Finns säkert gratisalternativ också. (www.99.se)

 

Översikt

Tidigare har du varit tvungen att uppgradera din e-posttjänst till ett Plus eller Premium-konto för POP3 och IMAP för att kunna använda Mail på din iPhone eller iPod touch tillsammans med e-postkonton hos Windows Live, Hotmail eller MSN.

 

Nu behöver du inte längre en prenumeration på Windows Live Hotmail Plus eller MSN Premium för att komma åt dina e-postkonton hos Windows Live, Hotmail eller MSN med POP3 på din iPhone eller iPod touch. POP3-åtkomst till Hotmail, Windows Live och MSN-kunder finns nu tillgängligt över hela världen. Se Microsofts webbplats för mer information.

(Apple)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Me.com är en betaltjänst. Om du inte betalar för Me.com så har du inte tillträde till det. Däremot fungerar Find my iPhone, den tjänsten ligger separat och du behöver inte betala för den.

 

Tidigare fanns möjlighet att köra ett provabonnemang på Me.com men eftersom Me.com nu läggs ner till förmån för iCloud så tror jag den möjligheten är borttagen.

 

Icloud är en gratistjänst, men iCloud är inte igång än. Icloud lanseras när iOS 5 lanseras.

Du skriver du har skaffat ett iCloud konto via iOS 5 beta... du får helt enkelt vänta tills iCloud lanseras på riktigt, för det är inte igång officielt än och betan av iOS 5 är fortfarande en beta - dvs det är heller inte släppt officiellt än.

 

Du kan inte använda iCloud innan det är igång, och me.com fungerar som sagt bara om du betalar för det - det är därför som du hamnar på Find my phone, för det är det enda som är tillgängligt gratis tills iCloud lanseras officiellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Me.com är en betaltjänst. Om du inte betalar för Me.com så har du inte tillträde till det. Däremot fungerar Find my iPhone, den tjänsten ligger separat och du behöver inte betala för den.

 

Tidigare fanns möjlighet att köra ett provabonnemang på Me.com men eftersom Me.com nu läggs ner till förmån för iCloud så tror jag den möjligheten är borttagen.

 

Icloud är en gratistjänst, men iCloud är inte igång än. Icloud lanseras när iOS 5 lanseras.

Du skriver du har skaffat ett iCloud konto via iOS 5 beta... du får helt enkelt vänta tills iCloud lanseras på riktigt, för det är inte igång officielt än och betan av iOS 5 är fortfarande en beta - dvs det är heller inte släppt officiellt än.

 

Du kan inte använda iCloud innan det är igång, och me.com fungerar som sagt bara om du betalar för det - det är därför som du hamnar på Find my phone, för det är det enda som är tillgängligt gratis tills iCloud lanseras officiellt.

 

Jo, jag började ana det =/

 

Tack till alla som svarat, extra tack till Raphael :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...