Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Externt ljudkort till MBP 2011


skogsmulle

Rekommendera Poster

Har en MBP 2011 13". ska köpa mig ett extern ljudkort 8kanaler att ha med mig till studion tillsammans med MBP. Brukar man koppla in externa ljudkort i hörlursingången?

 

& ska den fungera som mic UTgång åxå? Enligt apple är det en kombinerad IN OCH UTgång? Är det möjligt? Jag ska ju spela in, då behöver jag några Headphones utgångar, (finns väl på ljudkortet) men som frågan var; var kopplar man in ext,. ljudkortet bäst FW?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det finns ljudinterface för både USB och FW. Själv har jag ett interface från Focusrite med FW som har åtta mikrofon/linjeingångar och två hörlursutgångar. Verkar vara något som skulle passa dig?

 

http://www.focusrite.com/products/audio_interfaces/liquid_saffire_56/

 

/Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en MBP 2011 13". ska köpa mig ett extern ljudkort 8kanaler att ha med mig till studion tillsammans med MBP. Brukar man koppla in externa ljudkort i hörlursingången?

 

& ska den fungera som mic UTgång åxå? Enligt apple är det en kombinerad IN OCH UTgång? Är det möjligt? Jag ska ju spela in, då behöver jag några Headphones utgångar, (finns väl på ljudkortet) men som frågan var; var kopplar man in ext,. ljudkortet bäst FW?

 

En liten klargörande detalj.... mikrofonsymbolen är en IN-gång, hörlur är en UT-gång.... Att mixa via mikrofoningången är som att andas genom ett sugrör.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...